Bredbåndstransmissionssystemer Microbølgeovn VCO design

R

Radiohead

Guest
Hej alle!

I det øjeblik, jeg forsøger at designe en mikroovn Bredbåndstransmissionssystemer VCO tuning fra 2,5-4GHz gør brug af diskrete transistorer og varactors (BB857).Jeg kan realisere tuning båndbredde, men de simulerede fase støj er meget dårlig.Jeg bruger ansoft designer at få dette resultat.Kan nogen give mig nogle oplysninger, som kredsløb er at foretrække frem for den slags mønstre?Jeg så, at nogle VCO modul fabrikanterne indse -110dBc/Hz på 100kHz!De fleste oplysninger, som jeg læste om oscillator design for smalbånd!Alle artikler / referencer / bøger bør stor!

PS Jeg fandt Bredbåndstransmissionssystemer VCO Artikel fra Vidmar.Jeg har brug for flere forslag!

Kig på VCO foretaget af Matiaz Vidmar på sit spektrum analysator: 2 til 4 GHz, foretage en søgning på EDAboard

Kære ven,
VCO tuning vifte og fase støj er modstridende specifikationer i et VCO design.De taler om en VCO med næsten 1 oktav af tuning rækkevidde, hvad der nødvendigvis skal være forbundet til en dårlig fase støj.
Bredbåndstransmissionssystemer VCOs anvendes i store afvigelse systemer eller i digitale systemer med masser af mål fortjeneste.
Du bør stadig henvisning andre støjkilder, som vil forringe fase støj endnu mere i en synthesizer bruger en bredbånds VCO
f.eks 60Hz graduering grund til strømforsynings rundstyringssendere, udsivning af reference frekvens gennem loop filter, etc. ..
Du skal være sikker på, at dit system mål ikke vil blive hurted i afgørende specs på grund af en bredbånds VCO.
Til at foreslå dig noget andet, der skal anvendes i stedet for bredbånds VCO, jeg ville få brug for yderligere oplysninger om din ansøgning.

NandoPG

Kære nandopg,

Jeg er klar over, at bred båndbredde og lavt støjniveau er modstridende specs.Men nogle mennesker er i stand til at kombinere gode resultater på begge niveauer (cfr Micronetics VCO's).Jeg spørger mig selv, hvordan de gør det.

Udformning, jeg foretager, er for et forskningsprojekt,
og det vil blive anvendt på en synthesizer.Quick beregninger gjort opmærksom på, at også den fase støj ikke er så meget afgørende.Men pointen er, at når de udfører forskning, vi ikke taler om tilstrækkelige præstationer, men om bedst opnåelige resultater.Og sammenligne specs af andre VCO moduler point til minen påpeger, at en masse forbedringer der kan gøres for at mine designs på arealet af fase støj.Så jeg har brug for god information om dette emne.

Kære Radiohead,

At designe en bredbånds VCO Jeg plejede at følge trin nedenfor:

1 - Brug en oscillator's topology kendt som negative modstand oscillator i faelles samlerbrug konfiguration.

2 - Sørg for, at transistor holder en negativ modstand på basen terminaler konstant over hele tuning rækkevidde.

3 - Slut resonator på basen terminaler.

4 - Brug et virtuelt jorden teknik til at bestemme lastes Q af resonator.

5 - Check bruger Lektion's ligning den forventede fase støj.NandoPG

Hi NandoPG,

Jeg sætter pris på din hjælp!Jeg har brugt din metode til mine designs.Spørgsmålet er: hvad med resonator?Bruger du to serier tilsluttet varactor dioder med en række induktans som i Clapp oscillator?Eller to serier connecter varactors sideløbende med en induktans, kombineret med en tilkoblingsanordning kondensator (Collpits).Bruger du en tunet microstrip resonator, ligesom Vidmar?Og hvad
er det bedste at optimere fase støj?

Høj stemning båndbredde betyder høj resonator lastning betyder lav Q ...hvordan man kan løse dette?Any suggestions?
Sidst redigeret af Radiohead den
15. maj 2004 11:07, edited 2 gange i alt

Kære Radiohead,
Jeg plejede at bruge en resonator består af en klumpet SMD spole i serie med en hyperabrupt varicap i serie med en lille hætte (ATC-600S-udgaven) til at centrere tunning rækkevidde.Denne resonator skal forbindes mellem bund og grund af den transistor.
Valget af SMD bredbånd er en vigtig værdi.Du bør finde en SMD tændspole med nok losses Q på tuning rækkevidde.High Q serie fra Coilcraft kan betragtes for dette formål.Husk at betragte den fysiske model af resonator komponenter i din simuleringer

NandoPG

Bemærk: Jeg har altid fået bedre resultater ved hjælp af klumpet resonators end microstrip gennemførelse.

Ingen nævner hvor er de specifikke tradeoff fase støj versus tuning rækkevidde.

Det er varactor kurven themselve.Den varactor kunne have en stor tuning vifte hvis tanken amplitude er lille.Hvis tanken amplitude er stor effektiv kapacitans bliver lavere og tuning cap forholdet går også lavere.Ud over, at tuning spændingsintervallet bliver begrænset på grund af sende bias ved høje amplituder.Men høje amplituder er nødvendige for lav fase støj.Det er præcis det punkt, hvor tradeoff start.

Brug skiftet tuning stedet!

Hilsen ...

Når du desing en VCO, skal du opretholde en tradeoff mellem kvalitet faktor og bredbånds.Grundlæggende støj fase påvirker dit design samt støj-signaler modulere bias punkt i varactor,
hvilket resulterede i en FM-signalet.
Begge ring oscillator og tank LC er de mest diskuterede topologier om VCO.Men først kan man tunnig i et udbredt band, men forbruger høj effekt.I stedet er det andet, har lavere effekt indtagelse
af høj Q, men indtager et stort område, og det
vil være mindre reproductibility.
State-of-the-art om VCO søger fase støj nedenfor for at -120dBc/Hz omkring 2,4 GHz.Det kan nå endnu lavere fase støj, måske, der arbejder i sub-tærskel regionen.

Jeg vil også anbefale dig at begynde at læse følge papir, som vil give dig nogle retningslinjer og overblik.

Oscillator Fase Støj: A Tutorial
Thomas H. Lee, Medlem, IEEE, og Ali Hajimiri, Medlem, IEEE
www.chic.caltech.edu / Publikationer / phase_tutor.pdf

Hej Radiohead!
prøve at finde denne artikel
Bredbåndstransmissionssystemer Low Phase Noise Push-Push VCO af Marco Gris.
Applied Microbølgeovn og trådløse, tilgængelig på web archve af denne Jornal.

"Push-push topology reducerer støj sammenlignet med en konventionel udformning," sagde han.

Hey divan,

Jeg
har været at søge efter AM & W artiklen på deres hjemmeside, men arkivet er ikke åbnet for offentligheden.De sælger en cd med alle spørgsmål, men jeg kan ikke få artikler gratis.Er denne cd tilgængelig på MCU?

Tak til alle for brugbare tips!Jeg elsker denne webboard!

Radiohead,
Vedlagt artiklen anmodet om, selv om jeg tror ikke, at det er den vej at gå, men du bør prøve ved dig selv.

Applied Microbølgeovn og trådløs.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Takket nandopg,

Men ...linket er død ...kan du ordne det eller sætte det andre steder?

ADDENDUM:

har det lige nu: virker meget lovende!Thanks mate!

HI Radiohead!
Artiklen er vedlagt

her er designet af VCO behov.

Hej, divan ----
prøve at finde denne artikel
Applied Microbølgeovn og trådløse, tilgængelig på web archve af denne Jornal.Jeg har hente denne artikel herfra, men jeg kan ikke åbne den.
bedes du fortælle mig, hvilken form for dette dokument?
held og lykke!

Som udvidelse sagde, at det er djvu fil.Du skal bruge mindst IE plugin for at læse den.Downloades på www.lizardtech.com tror jeg.

Der er topologier hvor VCO ændringer tank kredsløb afhængigt af frekvensen.Det er som at have flere smalbånd VCOs arbejder sammen om at få det fulde tuning rækkevidde og den fase støj.

Kig efter Ulrich Rohde bøger om VCO og RF-kommunikationsudstyr.Jeg
har finde dem på internettet.
En anden måde at opbygge bred bånd VCO er varicapless nuværende tuning multivibrator.Muligt vil det være bedre derefter VCO med bb833/bb857 eller smv1265

Med Leeson's fase støj formel, til at realisere den fase støj fra -110 dBc / Hz på frekvensområdet fra 2,5 til 4 GHz, de krævede lastet Q er kun omkring 10.

Selv i dette frekvensområde de microstrip resonator Qu vil blive omkring 150 med ROGERS4350B.

Så det største problem i dette design jeg mener er, hvordan du optimerer kredsløbet parametre virkeliggoere QL på omkring 10.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back