bredde routing spor

C

caringin

Guest
Hej, jeg vil gerne designe et PCB (enkelt lag) ved hjælp af Protel99_SE. Jeg er stadig forvirret, hvordan er det foretrukne af bredden af ​​routing trace til signal-og magt? Hvordan den sættes i Protel99_SE? Og hvordan man skaber jordplan? Thanks.

Normalt sætter jeg mine spor så bredt som muligt for højspændingsledninger. Normalt 100 mil hvis det er muligt. Når det grene ind i kredsløbet område, jeg bruger tyndere spor som 20 eller 30mils. Du kan ændre enhederne ved at trykke 'q' fra mils til millimeter og omvendt. Hvis du vil indstille jorden fly, du klikker på polygonen toolset med navnet 'placepolygonplane' og vælg det område du ønsker jorden for at være i. En boks vil dukke op, og på nettet, skal du vælge jorden. Gør bredden 10mils og grid størrelse 8mil. Dette sikrer, at dit jordplan er helt tilsluttet. For at ændre sporvidde, kan du begynde at tegne et spor, og tryk derefter på fanen for at ændre bredden. Eller du kan indstille den på præference reglerne del. Også hvis du har brug for 50 ohm impedans spor, skal du omkring 40 til 60 mils spor. Dette afhænger af pladetykkelse, som du bruger, og hvis dit bord er to sider eller ej. Men sætte den til 50mils tykke er en god start. Dette er kun vigtigt, hvis du laver en høj frekvens ting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back