bredt spænding sorteper konverter

D

darla1

Guest
Kære alle
,

Jeg Ramesh arbejder på DC / DC konverteren at få 100VDC fra 120VDC til 500VDC,for denne Jeg bruger sorteper topologi og UC3842 ic til kontrol, denne IC ikke er i stand til at arbejde for min spændingsområde.arbejder op til 250VDC.

kan man foreslå den bedste topologi og PWM IC til colpete min opgave.

thanks in advance

Hej,
Jeg vil anbefale at bruge flyback topology da dette vil skabe isolation og fjerne behovet for at anvende en IC, som kan være drevet direkte af indgangsspænding.Husk dog at du har brug for et skift FET normeret til 1000V for input interval, du vil bruge.Du behøver ikke sige, hvor meget magt du forventer kredsløbet til at levere, da dette vil påvirke topology kræves, men hvis du tror, du kunne have slap afsted med en sorteper skal det OK at bruge en flyback kredsløb, da de har samme karakteristika.Jeg har vedlagt en URL for at få dig i gang, transformatoren og feedback komponenter skal omdesignet for din produktion, men der er mange emner, som du kan bruge til din PWM controller herunder UC3842.

http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0, C1, C1003, C1042, C1113, P1919, D4354

Du kan magt kredsløbet bruger en bootstrap afviklingen om transformator og indarbejde en omskiftet diode i opstartsfasen levering så denne omvendte skævheder og beføjelser off startlyden kredsløb når de vigtigste skifter har stabiliseret sig, det eneste krav er, at botstrap afvikling har skal være højere end den spænding genereret af startprocessen modstand / zener diode.Der er mange henvisninger om, hvordan du kan designe dele til disse kredsløb på internettet.Du behøver ikke at bruge galvanisk isolation inb spænding /
current forstand feedback, fordi hvis man kan bruge en sorteper i din kredsløb disse ikke er isoleret på alle.

Bob.

hi
Dr. Bob

tak for dit svar og jeg kan ikke bruge flyback bcoz min strøm er 600 W,

kan du give længere forslag

tak
Ramesh

Citat:

Jeg bruger sorteper topologi og UC3842 ic til kontrol, denne IC ikke er i stand til at arbejde for min spændingsintervallet

Kære FVMCitat:

Jeg bruger sorteper topologi og UC3842 ic til kontrol, denne IC ikke er i stand til at arbejde for min spændingsintervalletbetyder, at uc3842 genererer bælgsæd og begynder at regulere ouput spænding ved chnaging PWM, når jeg nå at indgangsspænding 250DC tolden cyccle kommer til 10%.hvis jeg ønsker at øge spændingen furthrer systemet kan være ustabileDu har nævnt 3524, men det giver arbejdscyklus max 50%, jeg har brug for 85% arbejdscyklus.takke Dem meget for Deres svar

Citat:

når jeg nå at indgangsspænding 250DC tolden cyccle kommer til 10%.

hvis jeg ønsker at øge spændingen furthrer systemet kan være ustabile

Kære FVM

tak for Deres venlige svar ..

Citat:

Hvis dette sker ved 100 V udgangsspænding, strømmen er tilsyneladende afbrudt, den arbejdscyklus skal være 40% andet

Hvis u stadig cant finde topology ur søger for derefter prøve at bruge asymmetrisk H / B konverteren.Hvis u kan give mig nogle flere detaljer som indgangsspænding, udgangsspænding og udgangseffekt Jeg vil foreslå nogle andre

Kære bharatd03

tak for dit svar

min indgangsspænding er fra 120VDC til 400VDC og output spændingen er 100V.

den samlede effekt er 600 W

tak
Ramesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back