Broadcasting enorme antal signaler samtidig

A

ahmadicabara

Guest
Hej, Er det praktisk muligt at have 10 tusinde brugere på den samme RF-kanal samtidig modtagelse og afsendelse udsendt beskeder fra de andre brugere? -Kan dette scenario opnås ved laveffektsudstyr som den Xbee? Regards,

Ja sin muligt. Kassen ALOHA protokoller og lignende. Uanset om det er "praktisk" eller ej afhænger af, hvad du ønsker at opnå. Hvis jeg husker korrekt, bør kanalen ikke være mere end 10% læsset at få en rimelig thruput / respons-tid. Og forskellige andre parametre - masser af info til rådighed afhængigt af, hvad særlig ordning du bruger .... cheers!

Tak for dit svar. Hvis jeg vil hver bruger til at sende msg med 100 char hver 5 sek, vil han være i stand til at behandle lignende beskeder, der kommer fra de andre 10K brugere? Hvilke andre parametre skal jeg vide? Sådan beregnes 10%, jeg mener, hvordan at kende max?

[Quote = ahmadicabara, 1133930] Tak for dit svar. Hvis jeg vil hver bruger til at sende msg med 100 char hver 5 sek, vil han være i stand til at behandle lignende beskeder, der kommer fra de andre 10K brugere? Hvilke andre parametre skal jeg vide? Sådan beregnes 10%, jeg mener, hvordan at kende max? [/QUOTE] Indrøm det .... De forsøgte ikke engang til kassen ALOHA, eller nogen af ​​de andre materiale på CSMA / CD-type af protokoller. Vær sandfærdig nu. cheers!

[Quote = ahmadicabara, 1133938] Jeg kontrolleret dette http://www.laynetworks.com/ALOHA% 20PROTOCOL.htm men jeg kunne ikke forstå, hvordan det er relateret til mine behov? Men CSMA / CD virker god ( http://www.ethermanage.com/ethernet/10quickref/ch1qr_7.html ), men jeg kan ikke forstå, hvordan det wil være i stand til at håndtere 10K brugere sender signaler på 5 sek intervaller? [/QUOTE] Hvordan er det relateret?!?!?!?!? Crikey. Det er præcis, hvad du behøver for at besvare dit spørgsmål.

Så lad os gøre nogle beregninger. 100 tegn sum til 100 * 8 = 800bits Time - 5 sek So bit rate er 800/5 = 160bps. Nu er en bruger skal 160bps af datahastigheden. Vi vil tage det drejer sig om en tid slidset netværk som GSM, men det use case vil være 1 slot per bruger til at sende. Jeg er ikke overvejer nogen overliggende lige nu. For 10.000 brugere den samlede tidsvindue vil være 5 sek. Per bruger 500us. I 500us du nødt til at sende 800bits. Så data rate vil være 1.6Mbps. Nu tilføjer overhead vil stadig øge datahastigheden til ca 2Mbps. Så med et modem på 2Mbps du vil være i stand til at gøre dit job med passende tid slotting protokol. Xbee kun har en nominel kapacitet på omkring 250kbps. Du bliver nødt til at reducere de brugere, hvis du bruger Xbee.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back