Broken magt striber tæt på kanten af hårde makro

A

anwei7208

Guest
Please help.

Jeg gjorde Gulvplan og anbringes hardmarcos i fast sted.Så jeg gjorde magt planlægning.Men efter at tilføje effekt striber, bemærkede jeg, at der var mange VIAS langs kanten af hver hardmacros.Og nogle magt striber er brudt, hvis de var nødt til at videregive dem VIAS.

Mit spørgsmål er:
1.Hvad er disse VIAS?Det synes de kommer fra magten ring af hver hård Marco.
2.Hvordan undgår jeg at den brudte magt striber?Skal jeg gøre magt planlægning først og derefter placere hardmacros?

Mange tak

Hej,

Jeg er lidt forvirret, da jeg ikke er i stand til at få et klart billede.

Jeg kan forstå, at du har
1) anbringes makroen
2) fastsættes det
3) oprettet magt ring omkring makroen
4) skabe magt gjordene ---- men her kommer spørgsmålet --- er du oprette magt stropper over makro, som du har nævnt gjordene skal gå gennem VIA kommer fra ringene.

For en makro Jeg tror, en blok ring ville være tilstrækkelig til at levere strøm.Også kan du tilføje stropper til design,
med undtagelse af den makro-regionen.Udgangen af gjordene kunne være forbundet til en vandret eller lodret stropper, snarere end at udvide hele vejen til kernen ring.

Anden grund til, at du kunne have brudt stropper kunne blokken ring skaber DRC wrt til stropper.I et sådant tilfælde, er der en god chance for den ring, der skal brydes.

Lad mig vide, hvis jeg har mis-forstået dit spørgsmål.

Tak,
Daman

Thanks, Daman.Jeg er en newbie til sted og rute.

Jeg kender ikke den bedste måde at gøre magt planlægning for hård makroer.Så jeg simpelthen placeret og faste makroen og udsteder horisontale og vertikale magt striber i hele chip.Når en strøm stribe krydser kant med en makro, en særlig via automatisk oprettet.Men hvis der
er en anden vinkelret magt stribe passerer gennem,
er det brudt.

Den brudte magt stribe og via deler samme metallag.Så jeg kan forstå, hvorfor det
er brudt.Men jeg forstår ikke, hvor de særlige VIAS kommer fra.Er de en del af den magt ring inde i makro?Skal jeg bruge blokere ring til at levere strøm til makroer?

Mange tak.

ohhh, kan man forsøger at tilsluttet P / G stifter af makroen til stropper direkte og dermed VIAS!eller det kan være de særlige VIAS, der forbinder de veritical stropper til horizontals stropper.

Til at levere strøm til en makro, er det godt at drage
1) en ring rundt om makro - hvis magt rquirement er enorm
eller
1) trække stropperne i konstruktion for at undgå routing P / G over makroen.- Hvis Elforbruget er avg.

Det anbefales at undgå routing over Macro at undgå SI problemer.Og årsagen til at undgå, P / G routing over makroerne er under alle omstændigheder vil der være en P / G nettet inde makroen, så du bliver nødt til at sikre, at de samme lag er ikke brugt, osv. ..

Jeg er ikke sikker på suite du bruger jeg dog gætte alle EDA suite har en bestemmelse om at trække en ring og sikre, at de gjorde i de andre dele af designet ender i ringen og ikke tværs over makro.Efter ring og stropper er på plads, kan du slutte makro knappenåle til Power / Ground ringe.

|
|
|
| |
| | _
| | _ |
|------------------Soemthing gerne ovenstående vil løse dit problem, jeg gætte.

Tak,
Daman

Tak,
Daman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back