Brug af DC opererer punkt parametre i kadence

L

leyla55

Guest
Hej gruppe, jeg køre en DC sweep simulering på ADE (ved hjælp af genfærd), og jeg vil gerne plotte nogle af DC drift punkt parameter i mit skematiske (såsom gm, GDS, vdsat af transistoren, som jeg ikke kan se for eksempel gm i Resultat Browser). Hvordan kan jeg tilføje denne parameter i resultat browser? Er der nogen har nogen idé?

Du kan se disse parametre for en given drift punkt ved hjælp af kommandoen Udskriv. Fra resultaterne i menuen ADE vælg Udskriv -> Operativsystemer punkt, og vælg derefter transistoren hvilke parametre, du ønsker at se. De vil blive vist i et separat vindue ikke inden for de resultater, browseren ...

Tak for dit tip, hvordan jeg kan plotte disse parametre, for eksempel hvis jeg ønsker at plotte gm vs VGS hvad skal jeg gøre? nogen idé ..... Jeg leder efter dit svar ...

[Quote = leyla55] Tak for din tip, Hvordan jeg kan plotte disse parametre, for eksempel hvis jeg ønsker at plotte gm vs VGS hvad skal jeg gøre? nogen idé ..... Jeg leder efter dit svar ...[/quote] du er nødt til at feje vgs først, derefter bruge browseren funktion, som kan findes i caluculator

Hej fyr: prøv dette efter runing simuleringen, åbne menuen resultatet søge derefter klikke på den, du insterest. Held og lykke

Generelt hvis du ønsker at bruge feje skal du først sætte de ting du ønsker at feje som en variabel som "l" ikke værdi, og i analoge miljø går med variable fanen, så kan du se kopiere variabel fra skematisk, så kan du se i venstre side i analoge omgivelser navnet på den variabel, du sætter. i værktøjet fanen i analoge omgivelser vælge feje, og du kan gå videre, som du kender. men jeg tror, at variable som GM eller Vt du ikke kan plotte det direkte, vil du bevise det som en skråning eller en ting som dette. thanx

Tak, Undskyld min uvidenhed, fordi Iam så nyt i Cadence, kan du forklare mere? Jeg har allerede feje vgs, men dette er ikke et problem Problemet er, kan jeg ikke vælge gm regnemaskine, kan jeg se det kun i Resultat udstillingsvindue ikke medføre browser derfor, når jeg vælger browseren i regnemaskinen det går til resultat browser som GM ikke er der allerede ...... Vær venlig vejledning .......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back