Brug for en temperaturføler på 0,1 * F nøjagtighed

M

Mithun_K_Das

Guest
Jeg har brug for en temperaturføler. minimal tolerance være 0,1 * C. Temperaturen skal registreres, og derefter er nødt til at vise i en syv segment display.

Hvad temp rækkevidde? For rum temp rækkevidde, vil SE95D give dig et tal i brøkdele af en grad (ca. 0.03degreeC). Det er korrekt at + -1 grad C, som er +-0.55degree Fahrenheit. For nøjagtighed tættere på, hvad du angiver (+ -0,13 grader F), overveje ADT7420.

temp. -30 til 155 * F. Også enhed pakke skal være dukkert / til seried. SMD har et problem. [Color = "sølv"] --- Opdateret --- [/color] temp. -30 til 155 * F. Også enhed pakke skal være dukkert / til seried. SMD har et problem.

Gennem-hullers pakker vil begrænse dine muligheder. For SMD den eneste jeg har fundet (på Mouser) tæt på din rækkevidde og nøjagtighed krav er: http://www.mouser.com/catalog/specsheets/TSYS01_datasheet_rev0_3_20120113.pdf Det har ~ 0,18 ° F Nøjagtigheden fra 23 ° F til 122 ° F og ~ 0,90 ° F nøjagtighed uden for dette interval fra -40 ° F til 257 ° C. For DIP / AT der er et par muligheder der men den bedste nøjagtighed er ~ 0,90 ° C.

Hvad du planlægger at måle? Interval -34,44 C 68,33 C. Hvis du whant at måle rum, bør du vide, at temp kan variere for 4C for normale værelser. Alt afhænger af, hvor man måler, og hvordan, der er nogle regler for måling af temperatur i rummet.

dybest set Jeg er nødt til at styre temperaturen med 0,1 * F tolerance over for am broderimaskine værelse. Thats hvorfor har brug for en sensor af denne nøjagtighed. Kan jeg bruge termistor? vil det være effektivt?

Jeg tror, ​​jeg nævnte en sensor med en nøjagtighed på + -0.13 grader Fahrenheight i mit indlæg. Det er SMD. Det er af samme størrelsesorden i opløsning som du anmodede om. Også som nævnt + -0,55 grader Fahrenheit nøjagtighed kan opnås med SE95D. Det er i en stor SMD pakke (SO-8), som alle kan let hånd-lodde. Og andre har nævnt alternativer også. Du kan prøve flere og finde den mest præcise, eller du kan kalibrere manuelt med jævne mellemrum, da nogle af følerne har en meget høj opløsning (f.eks opløsningen af ​​SE95D er 0,03 grader C). Du kan prøve en termistor, så længe du er sikker på du kan designe en anstændig analoge kredsløb med den præcision du har brug for (jeg tror, ​​det ville være svært).

Hvorfor har du brug for at nøjagtigheden? Lokale temperaturvariationer i rummet vil overstige 0,1 ° F, især med maskiner udstråler varme. Selv bare en person i rummet vil udstråle varme nok til at forårsage lokale afvigelser, der overstiger 0,1 ° C. [Color = "sølv"] --- Opdateret --- [/color]
Jeg tror, ​​jeg nævnte en sensor med en nøjagtighed på + -0.13 grader Fahrenheight i mit indlæg. Det er SMD. Det er af samme størrelsesorden i opløsning som du anmodede om.
dine konverteringer er slukket. De ADT7420 datablad Rapporterne ± 0,2 ° C = ± 0,36 ° F nøjagtighed. ± 1 ° C ± 1,8 ° F. I almindelighed bf = A Ca * 9/5.

Du har ret. Jeg bruger ikke Fahrenheit, og tillid til et websted, der havde fået den tilbage-til-front.

prøv en FTU sensor som Pt100 eller Pt1000 (klasse A-type). det kan give dig den nødvendige præcision forudsat du bruger en anstændig analog behandling kredsløb som himlen foreslået. og som du nævnte tat du ønsker at styre temperaturen inden for + / - 0,1 ° F ikke nødvendigvis betyde, at det skulle have denne nøjagtighed. Det ville være tilstrækkeligt kun at have den beslutning inden for denne værdi, fordi i sidste ende, som Jason foreslået, ville det være praktisk meget svært at kontrollere nøjagtighed inden for 0,1 ° F.

Præcision for hver sensor er ikke helt måleområde temp. Præcision kan være værre i skala margin, men for bedre information om, at man kan kontrollere producenten databladet, om den pågældende sensor. Temperatur i almindeligt hus stuen kan variere i flere grader af celsius, alt afhænger af, hvor du lægger sensor, er der åbne vinduer, døre, er der nogle ventilatorer, .... Du vil måle lad os sige 30C og i anden del af rummet vil du have 26C. Hvis du har brug for at kontrollere og overvåge temperatur i nogle bestemt del i din produktion, kan sensoren monteres tættere på, at en del eller produktionsproces. Min mening er, at du kan prøve med DS18B20. Sensor har 0,5 C accurency og er god til dette formål.

Opbygning temperaturfølere med en termistor er meget vanskelig. I første omgang termistor er ikke-lineær og lineariseringskurven ligningen kun er nogenlunde korrekt på grund af enhedens variationer. For det andet du ville have til at designe meget nøjagtige og stabile elektronik til fornemme termistoren modstand (under pleje, selvfølgelig, for at minimere selvopvarmende effekter). Tredje hvordan vil du kalibrere din termistor? Du ville have til at sætte dit termistor og nogle kalibreringssensor i en eller anden form for stabil temperatur godt, og hvor ville du få det? Du kan ikke kalibrere i luften, fordi luftstrømme har mere temperatur variation end din spec. For at sikre 0,1 F nøjagtighed, ville kalibreringssensor brug for en nøjagtighed på mindst 0,02 F, og at lyde som en temmelig dyrt gadget til mig. Jeg tror, ​​du vil opdage du bruger enorme mængder af tid og penge forsøger at få 0,1 F nøjagtighed. Efter min mening jeg tror du ville være langt bedre stillet købe noget, der er guanranteed at have nøjagtighed du har brug for. Af den måde, jeg har prøvet dette, og et problem jeg løb ind i var, at nogle af mine kunder ikke tror, ​​min sensor var korrekte, og han var overbevist mine begrænsede kalibreringsdata. Det ville have været meget nemmere, hvis jeg bare havde brugt en kommerciel enhed med offentliggjorte spec. Jim Christensen

Jeg tvivler på, at nøjagtigheden af ​​sensoren er overalt nær toppen af ​​din liste over fejl-budgettet bidragydere, så du prøver for hårdt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back