brug for hjælp med DS1307 RTC

L

lassy

Guest
Jeg forsøger at opbygge en RTC skal anvendes inden for min temperatur controller projekt og har brug for en PIC forsamling kode, der læser og skriver fra DS1307 RTC chip.I jeg bruger den PIC16F877 der har seriall data og clock pins .. men dont have et fingerpeg om, hvordan man kan gå om it.PLEASE hjælpe mig ... tak

Hej, The DS1307 Bruger I2C interface. Det har været længe talt om i dette board. Klik på søgeknappen på toppen og skrive DS1307 og klik søg. Der er så mange links i bestyrelsen, at jeg selv kunne begynde coyeing det ... Hvis du har fundet mit svar nyttige, skal du klikke på den knap, der hedder Hjulpet mig . Held og lykke.

Du kan finde nogle nyttige oplysninger fra projektet af h ** p :/ / www.techdesign.be/

Bedre anvendelse CCS C compiler, det har klar funktion til at udføre en I2C kommando.

Hej, jeg ved ikke, hvis dens "bedre" for at bruge C compiler - Jeg formoder, at afhænger wether du kan programmere C! Jeg har nogle generiske I2C rutiner og vil sende dem, hvis du kan lide, jeg bruger 16F877A med montage lige nu på et projekt, men ved hjælp af en PCF 8583, skal koden fungere fint. [

hai bedre u brug ds1337 iy er meget let at interface end 1307, hvis u vil kode sende mig en pm jeg er klar til at hjælpe u

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back