brug for hjælp med RS485 ..

E

eidtech

Guest
Hej forum ...

Jeg har et problem med RS485 ...

Jeg er programmering en AVR Microcontroller til at kommunikere med 2 RS485-udstyr.

I begyndelsen af kørsel af alt er fint ...men efter nogle minutter (3-5) MCU begynder at modtage ødelagte data (set i Oscilloscope og sendes til andre RS232 Terminal), som eksempelvis de samme data, men i forskellig rækkefølge (tilfældig), duplikeres bytes, osv.

Jeg har prøvet med nogle RS485 Converters (fra Home Made til Commercial omformere).Forsøger: Optocoupled, NonOptocoupled, Brug Afslut Resistor (120 Ohm), Line Connectors (i serie med A & B - 47 ohm), rive ned og trække opad Resistors i A & B (560 ohm).

Når 120 Ohms Resistor var tilsluttet problemet blev reduceret, men stadig er til stede nu.

Enhver idé at løse mit problem?

Tak u meget til alle.

Og hvem er mester?eller er dette netværk har mere end én herre?

Hilsen,
IanP

eidtechm, der betyder, at dit problem ligger i dit program.
Hvis du ikke har tillid til din RS485 line driver - får en 2 pc og lagt 2 omformere i duplex-funktion, så kontrollerer denne meddelelse ved HyperTerminal eller lignende.

uden at kende den hardware forbindelser, du gav, og om antallet af mestre og antallet af slaver, vi kan ikke løse problemet.

prøv at sætte et enkelt træk op og trække donw modstande at tvinge niveauer i sikker rækkevidde

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back