Brug for hjælp: NMOS drift spørgsmål

F

Fei

Guest
Hej, jeg forveksles med NMOS fremgangsmåde. Kredsløbet er bare et "R + NMOS". S og B NMOS er bundet til jorden, er Drain tilsluttet Resistor, den anden terminal af R er flydende. Vg skifte fra H til L på 5ns. Netlist er sådan her: r1 d1 D 100 $ [RP] m1 dgss NMOS L = 0.35u W = 40u VG g 0 pwl (0N 3,3 5n 3,3 5.2n 0) vs s 0 0 Kan du forklare, hvorfor drain spænding er droped? Hvorfor er i (VS) så stor? Thanks.

kapacitiv kobling mellem gate og drain. Du har en flydende hætte (CGD). Næste afgift i kanalen vil få fordelt eually mellem drain og source da MOS var ON så hopfully det ser ud til at være i lineær regionen.

Takker dig for at svare. Jeg kan forstå effekten forårsaget af CGD. Men jeg kan ikke forstå effekten af afgiften i kanalen. Min opfattelse er, at når Vg er lavere, vil den afgift i kanal gå tilbage til udtynding regionen. Kan du forklare mere? tak.

dybest set, bør du overveje at de anvendte MOSFETs ikke er ideelle. Mange ligninger skal give mening for os, der kun ser på den ideelle transistor eller betragter det med 1 grad af manglende idealitet. (Det er den kondensatorer, at du talte om her). Men når man betænker, at HSpice simulerer dit kredsløb meget meget præcist så ting er ikke så mærkeligt. (Dette er hvad vi mener med at sige niveau = 49, 49 niveauer af nøjagtighed)

Ting kan teken i to dele: (skift effekt og afgifter i kanalen) 1. I begyndelsen = Vd Vs = 0, så Vg begynder at falde. Før Vg ramte femte, kanal er der stadig, hvilket betyder, at dræn og kilde er forbundet med en om resistens (om resistens værdier ændringer). siden Vg ændringer dramatisk i denne periode, gøre det dræne spændingsændringer så godt. Høj freq signalet passere gennem cap. Dette er en del af den nuværende. Den anden del af strømmen fra udledning af CGS. 2. Afgifter i kanalen. Efter min mening, er de stadig flow for at mindske drain-kroppen nedbrydning regionen. Siden drain spænding bliver negativ, hvilket næsten gør drain-kroppen diode frem forudindtaget. Der er behov for afgifter for at fylde udtømning regionen. Det er det sted, hvor kanalen afgifter gå.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back