Brug for hjælp til annonce / a og a / d konverter

D

diegoisra

Guest
Jeg har brug for at designe annonce / a og a / d konverter, og jeg ved ikke, hvilket er den easyest måde at gøre det.

Du har brug for at finde nogle oplysninger om ADC og DAC på denne hjemmeside. Der er nogle typer af signalomsætter gerne som oversampler, delta-sigma .... Læs bogen: Data konverter i kommunikation (downloade gratis på denne hjemmeside) eller en anden bog. Mange dokument diskuterer om dette emne. Men faktisk skal du bestemmer, hvor mange bits til data converter, drift hyppighed, der kræves SNR, som CMOS teknologi anvendes til design ... Hvis du kun har brug for simulation, som min mening, kan du bruge Matlab det er bekvemmelighed.

Nemmeste måde? nemmeste er flash ADC (2 ^ n komparatorer, hver sammenligne Vinput til sin egen tryk på modstand divider) letteste DAC er R-2R DAC. google en af disse vilkår, og du vil finde en masse info. både flash ADC og R-2R DAC har betydelige ulemper på grund af det faktum, at de er "brute force"-metoder. tunge fremskridt der er gjort i 1) at nedbringe antallet af ADC komparatorer fra 2 ^ n til meget lavere. og 2) forbedre kvaliteten af DAC output (INL / DNL), herunder glitch energi, når der skiftes koder. men ... hver metode har sin plads. ingen ADC er hurtigere end flash, så verdens hurtigste ADC er stadig flash, og der ikke DAC er enklere end r-2r (med 65.536 komparatorer til 16 bit haha!) - selv Maxim og ADI bruge R-2R stadig. så det er op til dig. en masse læring er nødvendig for at mestre hver ny lag af kompleksitet - hvad ydeevne skal du bruge? din første addac kommer ikke til at bryde nogen verdens optegnelser alligevel, så det enklere jo bedre jeg siger. mindst den måde du har en god chance for det virker første gang!

du også kan finde bøger på knoglerne-hub, der diskuterer ADC i detaljer

Jeg er ikke bekendt med dette forum, så kan du fortælle mig, hvordan du henter 'Data konverter i kommunikation «. [Quote = hoangthanhtung] Du skal finde nogle oplysninger om ADC og DAC på denne hjemmeside. Der er nogle typer af signalomsætter gerne som oversampler, delta-sigma .... Læs bogen: Data konverter i kommunikation (downloade gratis på denne hjemmeside) eller en anden bog. Mange dokument diskuterer om dette emne. Men faktisk skal du bestemmer, hvor mange bits til data converter, drift hyppighed, der kræves SNR, som CMOS teknologi anvendes til design ... Hvis du kun har brug for simulation, som min mening, kan du bruge Matlab det er bekvemmelighed. [/Quote]

Multislope intergrator ADC, up-to 28 bits opløsning. Er der nogen kender til det i dette forum?

Jeg synes, det bør afhænger ANVENDE ADC du bruger. konceptet er nemt, men te design maynot være så nemt.

Som min ven sagde i tidligere meddelelser, det afhænger af ansøgningen. Der er mange typer af A / D og D / A. De er forskellige på mange måder, hastighed konvertering og konstruktion. Speed of konvertering er den vigtigste faktor, der skal overveje ved valg A / D eller D / A. A / D-flash type er den hurtigste én. Den nemme måde at undersatand deres ansoegningen er modemmet i computeren, der bruges til at forbinde til internettet for dial-up typen. Det samtaler signalet fra analoge (telefonlinje) til digitale (ind i computeren), da computeren kun beskæftiger sig med digitale signaler (ure). Den skruestik cersa også anvendelse. Mange bøger er availble på amazon.com og alt for mange steder på internettet kan findes, som har enorm information og beskrivelse om A / D og D / A.

Både ADC og DAC er klassificeret som hastighed og opløsning. Flash type er hurtig, men lav bit (bør være 5-bits eller mindre, da den vil bruge 2 ^ n sammenligningsgrundlag for sammenligning for at generere lidt. Ud over den analoge side (komparator / opamp), er der nogle digitale blok til at afkode de virkelige bit og andre blokere for at forhindre forkerte resultater. Høj opløsning ADC / DAC (som regel 10 bit op) er usaully accoplished gennem lav hastighed, f.eks. oversample sigma-delta ADC / DAC. I ét ord, at bruge tid realisere opløsning. I denne slags topologi, er to sektioner fokuseret, modulator og decimering filter. Modulator genererer bits vandløb, at decimering tage ud lidt for resultaterne. I bewteen der pipe-line baserede ADC, løbende styring DAC, SAR baseret ADC, folde baserede ADC. At designe en god ADC / DAC, en god opamp er brug for. Speed, linearitet, og støj bør afvejningen ved udformningen opamp. Det er en stor emne. Håber nogen anden fortsætte.

hej electronrancher kan u fortælle mig hvordan man kommer på knoglen hub, fordi jeg har brug for bøger, der har detaljeret beskrivelse af ADC

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back