Brug for hjælp til at forstå, hvordan magten min bestyrelse

R

robismyname

Guest
Jeg har en bestyrelse, som jeg har brug for at tænde op med DC spænding. Ikke sikker på, hvad ben eller ben jeg skal forbinde til. Kan nogen hjælpe mig? Jeg gav den skematiske.

Der er behov for 10V eller derover på J2, Pin 2 er positiv, ben 1 negativ.

FVM, Hvad er P1 pin 16 opført som 7,7 volt fortælle mig? Og hvorfor er C3 (22 mikro Farad) i serier med pin 2 af J2? Robismyname

Hej, ved ikke, hvad der er den overordnede funktion, men VR1 er en spænding regulator programmeres til en 7.7V udgangsspænding ved R6/R7. For at opnå dette udgangsspænding, enheden har brug for en noget højere indgangsspænding, måske 10 V. Årsag input er også forbundet til J1 og P1, kan der være yderligere max. og min. krav fra eksterne tilsluttede enheder, der ikke kan ses fra denne skematiske. Et input bypass cap som C3 er generelt nødvendigt med spænding regulatorer. Regards, Frank

Jeg har brug for at vide, hvad funtion er C3 udfører. U forklaret, hvorfor vi har brug for det, men jeg har brug for at vide, hvad det er fysisk gør for at den spænding eller strøm?

C3 er ikke i serien, er det parallelt. Måske er bare for filtrering glitches eller transienter ....

J2 ben ikke er mærket på brættet, så jeg ikke vidste, hvad der er pin 1 og hvad der er ben 2. Hvad ville der ske, hvis PIN2 var negativ på Pin1 var? Vil noget sprænge eller bryde i brand?

Mest sandsynligt noget bliver ødelagt med forkert polaritet. Normalt J2 Pin 1 skal have en mærkning, f.eks en rektangulær PCB-pad. Men for at være sikker, kan du teste med et ohmmeter, de sagde C3 har en polaritet mærke. Juyt spore forbindelsen.

Hader at holde slå en død hest, men hvorfor er C3 22micrfarad? Hvad var baggrunden anvendes til at fastsætte værdien af ​​den kondensator?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back