Brug for hjælp til at kombinere to processer i VHDL

D

Digit0001

Guest
Hej Kan nogen forslag til, hvordan jeg ville kombinere følgende kode ind i en proces? Koden består af en tæller og en stat maskine som jeg ønsker at gøre som én proces. Det problem jeg har i øjeblikket er antallet vil ikke arbejde, fordi det konflikter, hvorfor jeg ønsker at gøre det i én proces.
Code:
 arkitektur Adfærdsmæssige af pulseDesign er type StateType er (LowState, HighState) signal nextState angives: StateType; signal tæller: std_logic_vector (3 downto 0); begynde --------------- ------------------------------ - Counter-processen (CLK, reset, tæller) begynder if (rising_edge (CLK)) og derefter tilstand

Tænk over hvad du gør. De konflikter kun ske, fordi du forsøger at tildele tælle fra 2 forskellige steder. Du er nødt til at tænke på logikken. Du kan ikke have tælle i den asynkrone proces, fordi det er netop det - asynchrnous. dybest set, for en enkelt proces statsmaskineri:
Code:
-processen (CLK, reset) - kun ur og nulstille behov sensitivty liste påbegyndes, hvis reset = '1 'og derefter tæller

hej, begynder altid @ (posedge CLK) påbegyndes, hvis (reset) tæller

Jeg har et problem, når jeg simulere koden. Den modificerede kode ændrer ikke stater og tælleren tæller ikke. Det er den kode jeg har: View attachment 55075 Dette omfatter, hvad jeg har i simulator og gennemførelse.

dont mension stat i følsomhed listen, når LowState => temp if (puls = '1 '), så tæller gælder signaler på neg kanten af uret

Temp bruges til at gemme den seneste optælling værdi. Formålet er, fordi jeg er måling af den periode, pulsbredde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back