Brug for hjælp til at løse en ligning!

D

doubledragon

Guest
Hvad ligning til at løse (effekt af 3) dette? s ^ 3 0,7 s ^ 2-0,05 ^ s 1

[Quote = ceaser] Du kan bruge Matlab p = [1 0,7 -0,05 1], r = rødder (p) [/quote] Ja, men jeg har brug for at løse ved manuelt. enhver anden metode?

hvis jeg forstår dig godt, du ønsker at faktoren dette begreb. hvis du virkelig mener, hvad du har skrevet, der så kan jeg ikke hjælpe dig, årsagen er, at det ikke er et polynomium, da "-0,05 ^ s" (stop læsning, hvis dette er tilfældet )...... men hvis du betyder i stedet "-0,05 * s ^ 1" så denne kan løses. du kunne prøve at gøre dette ved at tage den polynomium som (sa) * (sb) * (sc) beregne og sammenligne koefficienter, får du et system af lineære ligninger, men der er også en algoritme til løsning kubiske ligninger, dens ikke så kort som i kvadratisk sag, men det virker, prøv denne: http://mathworld.wolfram.com/CubicFormula.html

hvis vi har eqution som denne x ^ 3 + a1x ^ 2 + a2x + a3 = 0 Det har tre rødder (r1, r2, r3) (x-r1) (x-r2) (x-r3) R1 + R2 + R3 =- a1 r1r2 + r2r3 + r1r3 = a2 r1r2r3 =- a3 du også kan løse ethvert lighedstegn i tredje grad af kardan metode, du kan også løse ethvert lighedstegn i fjerde grad af ferary metode

for Power 3 ligningen ... det meste jeg prøve dette to første (x-1) og (x +1) ... så x-2 så x-3 .... til heltal rødder ... Derefter reducere strøm 3 ligning til andengradsligning ... så kan det b løst ... x = 1 og -1 for det meste er roden ....: P sp

doubledragon, som Ceaser antyder, brug Cardan metode. Denne metode er grundigt beskrevet i bogen "CRC Stanbdard Mathematical Tables" og i Burrington "Handbook of Mathematical tabeller og formler". Det mehtod til at løse 4. ordens ligninger er også beskrevet. Som du måske ved, 4. ordens er den højeste orden euation som en lukket form, løsning findes. Også, jeg er sikker på, at en Google-søgning på Cardan vil give flere hits. Regards, Kral

Jeg vil forsøge at Cardan metode til at løse magt 3 og tak til alle u

num = [1 0,7 -0,05 1]; on = [1], [z, p] = tf2zp (num, DEN) zplane (num, DEN) udbredt i DSP for Z-transform (MATLAB) at det vil give u. nuller + evt eq. har enominator, vil det give som sin poles.it vil plotte det også

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back