Brug for hjælp til at løse fejlen i Shell Scripting

H

H_D_R

Guest
Hej alle, jeg er newbie til Linux. Jeg bruger CentOS 5. Jeg har problemer med min shell scripting. sin runtime fejl. !
Code:
 # / bin / sh # # Script til at teste for loop # tydeligt, hvis [$ #-eq 0] derefter echo "Fejl - Antal mangler et kommandolinie argument" echo "Syntaks: $ 0 antal" echo "Brug til at udskrive multiplikation tabel for givent antal "exit 1 fi n = $ 1 for i i 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 gør echo" $ n * $ i = `expr $ i \ * $ n` "gjort
Jeg jeg får fejl som følger::
linje 16: uventet EOF, mens hun leder efter matchende line 18: syntax error: uventede slutningen af ​​filen
kan nogen venligst hjælpe mig med at løse det .. tak til jer alle i avanceret ...!!

Har du indlæg koden ved at kopiere og indsætte? Jeg kan ikke køre scriptet, fordi jeg ikke er logget på Linux lige nu. Men jeg fandt ikke nogen fejl i scriptet. Hvis koden indsendt ovenstående ikke er kopieret fra script-filen, så kan du have en slåfejl i scriptfilen, et forkert citat f.eks.

[Quote = Hughes] Vidste du sende koden ved at kopiere og indsætte? Jeg kan ikke køre scriptet, fordi jeg ikke er logget på Linux lige nu. Men jeg fandt ikke nogen fejl i scriptet. Hvis koden indsendt ovenstående ikke er kopieret fra script-filen, så kan du have en slåfejl i scriptfilen, et forkert tilbud på f.eks. [/Quote] Tak for svar .. ja jeg har postet kode ved at kopiere og indsætte. ias Jeg fortalte dig Jeg bruger CentOS og jeg spekulerer på, hvordan fejlen er på vej, selv om denne kode også er kopieret fra hjemmesiden. Jeg har prøvet alle mulige måder, som pr min viden. og den fejl har jeg også kopieret og deltaget derfra ...!! kan enhver onel inux Brugeren kan hjælpe mig venligst ..

Jeg bruger FreeBSD, din kode kører korrekt. ser de fejl: Line 16: uventet EOF, mens hun leder efter matchende line 18: syntax error: uventet afslutning fil Du kan slette linie 16, og skriv denne linie. Hvilken editor bruger du?

dette var sket, fordi jeg ikke har gemt filen korrekt. Faktisk har jeg oprettet filen ved hjælp af cat> filnavn, men glemte at gemme den ved at ctrl-D. Thats hvorfor fejlen var på vej. Thaning jer alle for at vise interset og hjælpe mig med at løse det. D: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back