Brug for hjælp til digital og programmering

Z

Zocratez

Guest
Jeg har brug for at gøre en dekoder til industriel propuoses.

- Først vil jeg nødt til at konvertere en 30 bit digital indgang til et 8 bit digitalt output.

- Et logisk niveau, vil blive vist hvis alle bits er i høj, skal dette niveau være nul, men når en af de 30 indgange er ikke i orden (nul logik) Den skal vise, hvem af de input, er den, der ikke arbejder ( ikke conected).

- Det logiske niveau svarende til høj er 24 volt, så jeg har brug for en intregated kredsløb, der kan modstå denne spænding.

- Hvis to ir flere input ikke er conected det skal vise bare en af disse indgange.

Jeg har virkelig brug for hjælp med dette, jeg apreciate nogle gode råd du kan give mig, tak.

Dette er en FPGA / CPLD forum, men du kan finde det lettere at bruge en lille microcontroller, såsom en Microchip PIC eller en Atmel AVR.Vælg en, der har tilstrækkelig I / O ben.Så kan du skrive et lille program, der scanner input stifter og udgange den ønskede respons.

Meget få digital ICs kan tåle 24V, men du kan nemt konvertere 24V input til en lavere spænding ved hjælp af simpel modstand spændingsdelere, eller resistor-diode kredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back