Brug for hjælp til RF-baseret fjernbetjening

N

nipun

Guest
im forsøger at gøre en fjernbetjening med atmega16 og en standard TX / RX RF-modul (333 MHz). im benytter USART til at sende og modtage data til disse RF-moduler på 200 baud rate.problem er den ikke fungerer korrekt, sommetider sin giver output og undertiden dens give en anden o / p.problem er ikke wth μc simulering viser perfekt results.what kan være problem.plz hjælp

wot type RF modul u using.also der kan være nogle problemer med dcshifting .. bruge en Antena ... og prøv det.

hej for nogle måneder siden udviklede jeg en fjernbetjening ved hjælp tx rx par, først af alle disse moduler er Damm langsomme, de moduler indeholder en 2222 encoder IC (i tx del) og anoter dekoder ic i modtageren modulet. dataoverførselshastighed er Damm langsomme. du kan tjekke det. først sende en byte fra senderen, og efter at vente på næsten 300ms (prøvesag), så send en 0xFF byte eller 0x00 byte. kontrollere, at der på modtagersiden med en rækkevidde. efter nogle prøver, vil du få den idé om timing. også disse moduler er den ene er låsen type og en anden er momentan. så også kontrollere, at (2222l for låsen og 2222m for momentan) og program i overensstemmelse hermed arnab/vu2bpw

Jeg bruger ask.i kender disse r langsom, så jeg bruger det omkring 200 baud rate.i har brug for det til fjernbetjening kun så sin ok, men problemet er det nogle gange virker n nogle gange gør ikke, er der et problem med interferens?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back