Brug for hjælp w / UART-driver i dsPIC30F4012/11

L

luckyquincy

Guest
Hej, jeg har brug for hjælp m / UART driver. Jeg bruger dsPIC30F4012. I m ved hjælp af A / D konverter til at læse output fra min accelometer. og så vil jeg ønsker at vise på min hyper terminal. Problemet er output resultatet af A / D konverter er i 16 bit format. Men det faktiske resultat er kun 8 bit. Men UART kan kun dispaly 8 bit. Kan du fyre fortælle mig den algoritme eller en måde at løse dette? BTW, jeg bruger C til programmet dette. Tak jeg virkelig værdsat for din hjælp.

Hej, er Hhvert data opbygget af segmenter. For eksempel 1Byte er bygget af 8 bit. 16 Bit er faktisk 2 Byts, så alt hvad du skal gøre er at sende 8-bit MSB og derefter 8BIT LSB, så vil du få i terminalen den fulde 16bit. Som et eksempel, skal du læse dig fra A / D 0xEF99. Nu kan du sende først og fremmest de "0x" og derefter "EF" og derefter på "99" i terminalen, vil du se 0xEF99. [Color = mørkeblå] Hvis du har fundet mit svar nyttigt, klik på knap, der hedder hjalp mig . [/Color] ( ingen punkter vil blive taget fra dig !) Held og lykke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back