brug for hjælp!

V

viggu007

Guest
Hej alle,

Jeg forsøger at forstå forskellene mellem pmos n NMOS ...Jeg er ikke i stand til at finde svaret i nedenstående spørgsmål ...Kan nogen hjælpe mig med det?Forklar hvorfor PMOSFETS har tendens til at være i stand til at køre ˝ den nuværende af NMOSFETs med
lignende dimensioner?tak

PMOS har huller som de fleste luftfartsselskaber (dvs. den aktuelle skyldes huller), og da hullerne er virkelig elektroner bevæger sig i den valnence bandet, så de er heaviar "langsommere", så huller er lavere mobilitet og dermed PMOS har lavere GM "Transconductance" og pass lavere strøm for samme størrelse NMOS (jeg kan ikke rigtig huske det nøjagtige forhold, men jeg tror det var 2,4)

I NMOS transistorer, er silicium kanal mellem source og drain af p-type silicium.Når en positiv spænding er placeret på porten elektrode, det repulses hullerne i p-type materiale, der udgør en ledende (pseudo n-type) kanal og dreje transistor på.En negativ spænding vender transistoren off.Med en PMOS transistor, sker det modsatte.En positiv spænding på porten bliver transistoren ud, og en negativ spænding bliver det lavet om.NMOS transistorerne skifter hurtigere end PMOS.

PMOS har huller som de fleste luftfartsselskaber (dvs. den aktuelle skyldes huller), og da mobilitet huller er mindre end elektroner dermed PMOS har lavere GM "Transconductance" og flyt lavere strøm for samme størrelse NMOS.

Jeg støtter også det første og det sidste svar.Det andet svar, jeg kan ikke forstå godt endnu.

Tak

El-Hadidy

takke jer alle for jeres svar ....Jeg havde aldrig troet, i form af mobilitet af huller og elektroner for dette spørgsmål ...nu er jeg overbevist om, med svar ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back