Brug for hjælp.

R

rotter

Guest
Jeg design en begrænsende forstærker, det er 5 identisk cherryhooper amp chain.The simulering resultat af-3dB BW i den ene ende handler om 7GHz, men stigningen-fall time er mindre end 30ps, den ligner-3dB BW er større end 10GHz , kan jeg ikke forklare dette.Kan en fyr hjælpe mig?En fyr fortalte mig i en bog har et kapitel forklare dette, men jeg kunne ikke finde denne bog, jeg har hårdt brug for jeres hjælp.min e-mail.tanghav (at) yahoo.com

Da dine oplysninger indsendt er begrænset, jeg skal være under forudsætning af en masse.Jeg antager, at du føler, at båndbredden er større end 10G er fordi trise <30 ps og det følger Båndbredde = 0,35 / (stige tid).

Din 7GHz båndbredde er resultatet af en lille-signal simulering.Jeg ved ikke, hvad den samlede gevinst på din overlappende faser.Hvis dit input spænding til transient simulering er større end den mindste spænding der kræves for at få forstærkeren grænse, ville du være i stand til at køre den forbi de små-signal 3dB punkt.

På den anden side, skal du sørge for din udgangsspænding man måler, er ikke formildende grund af båndbredde begrænsninger.Dette vil give en lavere trise end forventet på grund af de lavere swing.

Du er velkommen til at sende mere info om dit kredsløb til at hjælpe med fejlfinding af dit problem.

Den Gain er 49dB, banen er 5 faser LA, hver fase er identisk.indsvingningstiden er 26ps.

Med 49dB of gain, dit input følsomhed skal være mindre end 10 mVpp-differentiale indgangsspænding.I et andet ord, vil din forstærker der opererer i små-signal med et input mindre end ~ 10 mVpp-differentiale eller vil du ikke være begrænsende.Hvis du anvender en indgangsspænding på mere end 10 mVpp-differentiale, så din store-signal båndbredde vil se højere end din lille signal-båndbredde.

En anden ting du kan gøre, er at plotte få (eller S21) vs Frekvens efter hver forstærker trin.Af disse grunde, kan du bestemme, hvilken fase er at begrænse din båndbredde for hele forstærkeren.

Hvis du er målrettet til 10 Gb / s applikationer, de 7 GHz båndbredde og de 26 ps kanter bør være god nok, men tjek dit øje diagram simuleringer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back