Brug for luft flowsensor til luft målesystemet

E

ex4

Guest
Hej, jeg har brug for at opbygge et fuldt elektronisk luftstrøm målesystem med hastigheder fra 0-45m / s, så nogen kan hjælpe mig om designet? Jeg ønsker at slutte den til min AVR ATMEGA16 jeg har søge efter kommercielle sensor, men han prisen er nødder: græde:: græde: tak

Wow! Det er en en bøde projekt! Kig på: - pitotrør - Hot-wire anemometer - (Ultra) Sonic anemometer Alle ovenstående enheder har ingen bevægelige dele, så de kan potetntially gøres billigt.

Nemmeste er at bruge et par transistorer, der er anbragt i luftstrømmen og en skærmet for at hente miljømæssige temerature. Dette vil give en differentieret spænding på grund af selvopvarmende, der vil være direkte proportional med kvadratet på vindens hastighed. Transistorer er * reel * billige og ikke udsat for fysiske skader. Forstærk med en op amp og foder til din chips ADC. Har alle kalibrering i software.

Åland, har du nogen skematisk ved hjælp af denne ordning? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 56 minutter: [/color] [/size] hey, jeg fik dette kredsløb fra EDN, bu jeg er forvirret om indstilling af den maksimale luftstrøm målt, da jeg har brug for mere end 45m / s. nogen kan forklarede mig hvordan?

wow, det er mægtige højteknologiske: |: | ikke en enkelt, som troede, at jeg

Det ligner, at kredsløb genererer en vindhastighed på frekvens udgang. Jeg vil Tap produktionen af den første Amp. Jeg ellers ville gå på udkig efter en mere enkel skematisk, der genererer spændingsudgang direkte. Som et plus på denne skematiske hvis sensoren er en rimelig afstand fra din Uc en frekvens output er mindre udsat for støj eller dæmpning. Jeg søgte det websted, du nævnte ved hjælp af 'vindmåler «og fik denne ene thats lineær (ingen beregning eller opslagstabeller i din software)
3_1157797837.GIF
deres faktiske artiklen hxxp: / / www.edn.com/article/ca243221.html?ref=nbsa&text=anemometer

Hej EX4 har du overvejet at bruge en pc powresupply muffin fan som en vindhastighed sensor? med mindre ændringer er det i stand til at udsende et digitalt signal proportional med vindhastigheden.

[Quote = willib] Hej EX4, har du overvejet at benytte en pc powresupply muffin fan som en vindhastighed sensor? med mindre ændringer er det i stand til at udsende et digitalt signal i forhold til vindhastigheden. [/quote] Fremragende forslag. Nogle af de nyere fans har en indbygget omdrejningstæller output, ville så ingen ændring være nødvendig. Det eneste problem er, at det er mekanisk og havde brug for mere vedligeholdelse (lejer, osv.) for at holde det nøjagtighed.

De ændringer, jeg har gjort var at fjerne ankeret og samtidig holde kredsløb og hallen switch intakt, og forbinder to 10k modstande over steder, hvor bredbånd var tilsluttet. denne elininates de tandkranse forårsaget af magneter attrattion til armeture, der gør det muligt at spinde frit, og hvis du kan finde en med kuglelejer (en masse af dem er) så vedligeholdelse isnt et problem også det virker endda på 5V så udgangssignalet er væsentligt digital

godt Åland, min skematiske fra EDN kun forfader til at, du fik der mit spørgsmål er, hvordan kan jeg gøre det for at måle mere end 30m / s?? og om de muffin strømforsyningen, er jeg ikke så i holder af det: | da jeg undgå fysiske form for design i føleren del

Ser man på banen, der VR2 til sin maksimale, derefter justere VR1 til nul produktion, så kalibrere R2 tilbage for at give en udgang med det ønskede interval. Hvis det er nødvendigt at øge værdien af VR2 (men jeg ville ikke gå over 10K). Q3 og VR2 afgør hvor meget ekstra strøm injiceres at varme Q1. Bare husk de større vindhastigheden målt mindre opløsning, du vil være i stand til at måle. Hele kredsløb ville koste omkring $ 5 bukke til at bygge - med PCB, så jeg vil lege med det.

Nå, det er at forklare det hele: D: D nu er jeg overbevise i opbygningen af det, jeg kan lide den enkelhed af kredsløbet, og mest af alt virker det meget godt i betragtning af komponenten.

hvis u dont brug for præcise metode så her er der en .... slutte en lille ventilator til et legetøjsprodukt DC motor ... på grund af akslen rotation en DC spænding vil der blive udviklet .... konstruere en tabel ... ved at sammenligne den med kendte værdier (tidligere tabulerede dem) u kan få det ... .

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back