Brug Tayloe detektor med fraktioneret programmerbare divider

T

twinsen

Guest
Hej alle Jeg roder med nogle direkte konvertering modtagere. Mit spørgsmål er: Jeg vil have en prøve at bruge en Tayloe detektor. Det vil jeg selvfølgelig brug for en VFO. De fleste af de designs jeg har set bruger en DDS at opnå en høj opløsning tuning, men jeg tænkte på om det var ikke muligt at gøre det med en slags relativ programmerbare Divider eller noget, i en FPGA måske, da Tayloe detektoren er intet mere end en analog MUX drevet af en firkantet bølge ur? Jeg håber dette indlæg giver mening? - Min digitale elektronik færdigheder har taget et dyk, så jeg håber nogen kan sætte mig på rette vej :)

Du har ret, generere firkantbølge ur nogen måde du ønsker. Husk at det kun er spørgsmål er uret skal 4x input frec.

Tak hwswboy Endnu et spørgsmål om, OK, så nu vil jeg lave en variabel ur oscillator, så jeg tror man ville enten bruge en VCXO med en slags PLL (jeg gætter ikke et konventionelt?) Eller køre en høj frekvens ur og dividerer det ned? Jeg har altid bare brugt en krystal på en bestemt frekvens:) Hvad er den bedste metode til at få en høj opløsning variabel ur?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back