Buck konverter Spørgsmål .....

M

malli_1729

Guest
Hej! Dette er om at skifte sorteper regulator design. Hvis vi forsøger at generere meget mindre udgangsspænding fra et meget højt indgangsspænding (i vores tilfælde 1.2V fra 12V Input bruge Buck). Hvad er de konsekvenser vi kan ansigtet kan være mht. til effektivitet eller emissioner, stabilitet og Load regulering. Så vidt jeg ved, at generere meget mindre spænding, vi har brug for Impulsbredde er meget mindre (Switch meste MOSFET vil gennemføre meget mindre tid). ON-tid vil være meget mindre. Enhver IDEAs vil være meget nyttigt .... tak på forhånd. Malli

til tiden afhænger også af dit skifte frekvens. lavere frekvens vil få længere til tiden, men større Udgangsripple.

hvad der vil være den stabilitet og effektivitet vil påvirke .....

Hej, Problemet med at gå med meget lav told cykle på buck konverter er, at jo lavere duty cycle går, jo højere peak nuværende stress på kontakten. Håber dette hjælper. Tahmid.

Jo højere peak aktuelle problem kan løses inden for en grænse ved hjælp af højere frekvens. men hyppigheden kan ikke blive skubbet meget høj på grund af mange årsager. Det ville være bedre at bruge en LDO efter buck konverter til meget lave spændinger.

hvad med aflyttet sorteper dcdc konverter. Jeg don, t vide præcis,

efter min mening. for effektiviteten, når du bruger synkron mosfet du har brug for en langt større lav-side MOSFET, eller effektiviteten vil være lav, hvis du bruger peak-aktuelle tilstand, u har brug for en blanking tid, så det betyder, at hyppigheden kan ikke højt nok.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back