Buck - Lukket Loop (step down)

H

hbk3

Guest
Hej.

Jeg så et kredsløb - Buck regulator - Lukket Loop, som bruger PWM til at producere reguleret spænding.Billedet er vedlagt.

Jeg så det også i nogle bøger.

Den anden op-amp er feeded (på et af det indgange) med sawtooth signal, men jeg kunne ikke forstå dens formål.Hvad er det (den sawtooth) formål?Jeg kan ikke se.

Tak.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Den anden opamp bør opfattes som en komparator.Fejlen signal fra den feedback, forstærkeren er i forhold til den sawtooth at danne en puls bredde moduleret PWM signal.

Jeg forstår det.
Jeg vil være mere specifik:

Når sawtooth er lavere end ( Vcc) i første op-amp, får vi at sawtooth har nogen indflydelse på.

Når sawtooth er højere end ( Vcc) i første op-amp, får vi at den anden op-amp's produktion er det ( Vcc).

Nå, det er klart.Men hvad hjælper det?
Jeg vil omformulere: I et godt design, hvad der vil være Vcc af den anden op-amp, og hvad vil være sawtooth frekvens?

Din første opamp burde have en vis hyppighed kompensation komponenter, modstande og kondensatorer for at stabilisere loop.for eksempel, resistor en fra
produktionen af sorteper regulator til at vende node af opamp og en kondensator fra vende node til opamp output.Dette netværk udgør en pæl i frekvensområdet.

Din TP9 spænding bør være mosfet gate drive spænding tærskel plus TP5 spænding.fx hvis din forsyningsspænding (TP5) er 5V og mosfet spændingen er 5V, så TP9 spænding bør være større end 10V.

I en praktisk ic design, spænding til opamp og komparator ville være den samme spænding.
Den PWM rampe dalen ville være større end nul volt for støj immunitet og så konverteren kan have en nultold cyklus og springe pulser.Dalen og på toppen af rampen vil være inden for det fælles mode-området til forstærkeren og komparator.

Også oscillator ville indlede tænde af mosfet gennem en SR lås og indlede rampen på dalen spænding.Skæringspunktet mellem fejlen spænding og rampen ville slukke af mosfet.Outputtet af det sammenligningsgrundlag, er PWM signal.Den PWM signal er foder til SR låsen.
Hyppigheden af rampen er at skifte freqeuency af strømforsyningen.
Hyppigheden er valgt baseret på specfications såsom udgangsspænding ripple, spole ripple strømmen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back