Buffer Efter Parallel Port

C

Compy

Guest
Hvorfor bruger vi Buffer Efter Parallel port, og før vores kredsløb .. og m vil grænseflade mit alt 8 parallelle bits .. som buffer Ic vil være bedst .. tak

Det mest sandsynlige er at adskille dit kredsløb fra havnens datalinjer, men jeg kan ikke se mange fordele ved at gøre det. En buffer IC (såsom 74HC/LS245, dette svarer på dine 2-nd spørgsmål, er det 8-bit non-inverterende bus transceiver) vil ikke beskytte PPort medmindre du bruger forbigående spænding suppressor på hver data linie eller bruge optisk isolation ..

ok, m ved hjælp af 8 bits til at overføre data hvad jeg vil sige er, registrere 7 bit af data og 1 ur puls til min 8-bit skift parallelt sideløbende ud ... men m har problemer med at matche alle 8 signaler .. uret puls doesnt match med andre signal og mærkelige data er gemt på min 8-bit Shift Register .. Thats hvorfor nogen fortalte mig at bruge buffer, så min alle 8 bits, der kommer ud af computeren vil blive matchet, og samme som ur puls, så jeg kunne spare korrekte oplysninger på min vagt register. (Husk m bruger 7 bit data 1 bit er altid indpas både i og ud af 8 bit Shift Register)

Så dette er ikke en buffer problem, men en timing problem. Hvis jeg forstår dit indlæg, du bruger 7 bit til data transmissiona og den 8. bit som ur. En mulighed vil være at bruge STROBE signal (Pin1 af Parallel Port) at skrive data til et skift registrere og se bort fra uret smule. Kan du bruge STROBE signal? Hvis ikke, er en anden mulighed at bruge en kort puls monostabile med en forsinkelse trigged efter uret-bit. Dette vil sikre, at data bits bære det gyldige niveauer i løbet overgang på klik smule.

mm .... ok så .. der kreds vil være fint 555 timer eller 74HC123 ...

behovet for buffer er primært aktuelle forstærkning. Jeg brugte 74LS244. De vigtigste pbm jeg stod overfor, da sammenknytning med synkende nuværende ved havnen. Anden er kontrol-porten er åben-collector For mere jeg havde skrevet i min e-bog u kan få det fra www.bibinjohn.tk

Jeg tror 123 vil være den ene som du har brug for først en meget kort dalay (1 / 2 123) og derefter skrive puls (2 / 2 123) ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back