Bygning PFGA bord

M

Mr.Deeds

Guest
Hej!
Jeg tænker på at opbygge et grundlæggende FPGA boards ligesom de enkle af Xess .. er der nogen, der, som kan hjælpe mig eller guide mig?

hej!
Ønsker du at bygge det PCI bord eller et enkelt bord med testpoints?
Jeg tror, du kan stille spørgsmål, her var der en masse dygtige gutter.

Venlig hilsen
vladz

Der er mange spørgsmål åbne?
- Hvor store (eller lille) er en FPGA enhed, du vil bruge?
- Hvad med den pakke (f.eks BGA)?
- Hvilke FPGA familie?
- Hvilke elementer skal være til rådighed om bord?
- Og mange flere ...

Hvilke funktioner Har du planer om at sætte?Du kan få brug for mindst en 4-6 lag PCB, afhængigt af, hvor hurtigt du har brug for.Hvis du har planer om at designe en PCI bord kan du bruge et PCI-bro fra PLX, medmindre dit mål er ikke at udvikle PCI kode.Du kan gøre forsamlingen selv hvis du bruger en tqfp chip.
hilsen

Jeg tror, at for en første tilgang bør du glemme alt om PCI: i dette tilfælde er du nødt til at gøre arbejder ikke kun PCI IP, men også for føreren.Mit forslag er et medium størrelse (100k-300k gates) FPGA, som kan findes relativately nem og billig:

ACEX eller cyklon fra @ | ter @, eller
SPARTAN 2 E fra XILI | NX

- Don `t glemmer at få alle de stifter
- Don `t glemmer clocking: forsøger at bruge FPGA med PLL om bord og har muligheden for at indføre den eksterne oscillator via uden ur med en BNC eller med noget, der ligner et ur generator i bestyrelsen, hvis du don` t have PLL inde i FPGA.(Cypress for eksempel har nogle masser af dem)
- Mulighed for at indlæse FPGA direkte fra eksterne kabel eller lastning en exteral EEPROM.Du kan også have mulighed for at indlæse fra en uController.
- En hurtig hukommelse om bord kunne også være rart,
samt en blitz.
- Lysdioder, jumpere.
- Knapper til nulstilling ...
- Et Ethernet eller seriel port.

Som du ser, bestyrelsen kan være lige så let eller svært, som du ønsker.
Hilsen

Hi Mr. Deeds

Jeg tror, det ville være nyttigt at forklare, hvorfor du ønsker at opbygge en sådan bestyrelse, i stedet for at gå til et eksisterende bord.Opbygning af en ny prototype bord er noget af en investering, og måske kan vi dig til noget, som opfylder, hvad du ønsker?

Selvfølgelig, hvis du ønsker at gøre det til en hobby, jeg
vil forsøge og gå til en mindre FPGA,
f.eks støttet af Xilinx WebPack software (gratis).

Hilsen,
Opkast

Hej,

cesys, Tyskland er interessant og godt dokumenteret bestyrelser.Tag et kig:

hxxp: / / xxx.cesys.de/ebene2/download.htm

Hej alle ..
Thanks for ur værdifulde svar, her er nogle detaljer ... faktisk Jeg ønsker en FPGA_board grunden til billedbehandling relaterede programmer .. jeg arbejdede med Xess Xs40.
Jeg har brug for at bygge en prototype på et bord, der giver mulighed for nogle billedbehandling ansøgninger .. om FPGA familie, mener jeg, at dette ville være anvendelsen ydelsesberettiget men jeg tror det vil være fra XC familie ... jeg er forvirret over, hvor for at starte og downloading protokol vil det være til rådighed ..?

Thnks, ser frem til din hjælp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back