bypass-afkobling

S

sapta

Guest
kan nogen forklare mig forskellen mellem en afkobling og en bypass-kondensator venligst.Hvordan vælger jeg den rette værdi.

sap

Effektivt de begge den samme.En afkobling kondensator bruges til at adskille det fra andre dele af kredsløbet / sub-kredsløb gerne skifte transienter, spænding droops osv. Det er også brugt til for at yde transiet effekt for den pågældende kreds.

Andre end dette det tjener også rollen som en omfartsvej (kondensator / netværk), som i det væsentlige shorts til den høje frekvens / unwated signaler i DC power line.

http://www.hottconsultants.com/techtips/decoupling.html En god læser

Afkoblingskondensator pauser koblingen mellem en del af et kredsløb for at sikre korrekt drift.Det er en anden del af kredsløbet er upåvirket af ændringer i en del af kredsløbet.

Bypass cap giver en lav impedans vej til aktivering af forbigående energi til jorden fra kilden.det fjerner ac komponent

Ok, jeg tror, at alle har en god pointe om det, men det ville være bedre, hvis du gør det math:

Start med impedans kondensator.Dens værdi er 1/ωC, hvilket betyder, at det er invercly proportional med hyppigheden af et signal, der gælder for det!Der er du:

Afkobling kondensator af DC: Det frasorterer alle de nul frequncies og efterlader din magt linje ren af "beskidte" DC-komponenter.

Bypass kondensator, er en afkobling kondensator fra andre frekvenser: I hvilken del af kredsløbet, vil du bruge det?Som er uønskede frekvens komponenter af det signal, du ønsker at slippe ud?Gør det matematiske og du vil have den værdi, sammen med en modstand til at fungere som en Båndpas, lowpass eller et højpasfilter.

Jeg håber, det hjalp en smule (jeg havde det samme problem, før regne, at der ikke er noget mere end en matematisk udtryk for at forstå fysikken bag dette udtryk).

D.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back