c-2c stigen net snarere end r-2r (DAC spørgsmål)

T

treehugger

Guest
Hej!
for opbygningen af en digital til analog konverter (DAC) hvordan bruger vi kapacitive snarere end modstand spænding dividers?

Jeg har fundet mange r-2r strukturer men det lykkedes ikke at finde nogen c-2c struktur.en kilde, idé?

Selv om en c-2c stigen n / w kan arbejde som en spænding adskillelsesstolpen; Jeg tror ikke, det kan bruges som DAC.b / c når kondensatorer op med en særlig spænding, bliver du nødt til at give en udledning sti (ved hjælp af modstande), før de kan bruges til et nyt input værdi.

Selv hvis du ikke give modstande for udledning vej, RC tidskonstant vil begrænse svar af kredsløbet.

Endelig sin sædvanligvis vanskeligt og dyrt at fremstille kondensatorer i ICS, mens modstande let kan implementeres ved hjælp o / p impedans på nuværende kilder.

zeeshanzia84 wrote:

Selv om en c-2c stigen n / w kan arbejde som en spænding adskillelsesstolpen; Jeg tror ikke, det kan bruges som DAC.
b / c når kondensatorer op med en særlig spænding, bliver du nødt til at give en udledning sti (ved hjælp af modstande), før de kan bruges til et nyt input værdi.Selv hvis du ikke give modstande for udledning vej, RC tidskonstant vil begrænse svar af kredsløbet.Endelig sin sædvanligvis vanskeligt og dyrt at fremstille kondensatorer i ICS, mens modstande let kan implementeres ved hjælp o / p impedans på nuværende kilder.

Måske C-2C struktur er en centralopkoblet-C strucure som emulerer modstande bruge caps ...

Hvis du kommer til IC gennemførelsen punkt C2C stiger have flydende noder.Så hvis du tror off en DAC ville det fungerer kun for AC.

Den kapacitive dividers anvendes i DACs er typiske charge omfordeling netværk.Der hver node har undertiden en tilsluttet en defineret potentiale.

Citat:

Jeg forstår og takker for din opfordring til at bruge output impedances af MOS nuværende kilder som modstand elementer.
men så, hvor skal du hen for at slippe af med de nuværende kilder.
da jeg er nødt til at have bare modstande ikke nuværende kilder?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back