C + + sprog til AVR?

7

7rots51

Guest
Hej Hvis vi bruger C / C + + IAR compiler til AVR. Hvad er fordelen ved at anvende C + + objektorienteret programmering for AVR embedded design? Kan det løse nogle problemer let det er svært at løse med C? Er C + + reducerer antallet af programmet linjer? hvad er din erfaring? :? Regards

Efter min mening (men jeg er ikke taler ud af erfaring med C + + i AVR) er det farligt at bruge C + + for UC'er. Jeg tror det største problem er hukommelse tildeling! Du er nødt til at holde styr på den hukommelse, du bruger, da det nok er begrænset. Jeg tror også kodestørrelse er en smule større (efter udarbejdelse, måske du kan skrive mindre kode), men dette er en antagelse. Jeg tror, at hvis du skal nok bruge operator overloading, skabeloner, vandløb, arv med virtuelle funktioner, ... man skal have en god idé om, hvad du gør. (Hvis der er et C + + compiler til AVR, der understøtter disse ting) Små erindringer er formentlig den største fjende af objektorienteret design. For øjeblikket prøver jeg bruger kun en delmængde af C standard bibliotek til AVR, fx ikke scanf eller sprintf metoder, da de øger kompileret kode størrelse tild (3 til 5 KB) Antharax

for et par måneder siden jeg startede med AVR og C + +. Det er temmelig smertefuldt eventyr, men nu er de fleste af tingene synes at virke. Så jeg besluttede at dele min lille oplevelse, måske vil det være nyttigt for dig.

stevejack har du prøvet C + + koder for AVR i IAR compiler?

Efter min mening (men jeg er ikke taler ud af erfaring med C + + i AVR) er det farligt at bruge C + + for UC'er. Jeg tror det største problem er hukommelse tildeling! Du er nødt til at holde styr på den hukommelse, du bruger, da det nok er begrænset. Jeg tror også kodestørrelse er en smule større (efter udarbejdelse, måske du kan skrive mindre kode), men dette er en antagelse. Jeg tror, at hvis du skal nok bruge operator overloading, skabeloner, vandløb, arv med virtuelle funktioner, ... man skal have en god idé om, hvad du gør. (Hvis der er et C + + compiler til AVR, der understøtter disse ting) Små erindringer er formentlig den største fjende af objektorienteret design. For øjeblikket prøver jeg bruger kun en delmængde af C standard bibliotek til AVR, fx ikke scanf eller sprintf metoder, da de øger kompileret kode størrelse tild (3 til 5 KB)
Hvorfor skulle C + + er mere hukommelseskrævende end C ? Det fungerer nøjagtig som C, når kompileret så forskellen ville være tæt på ingen. Også, hvorfor skulle hukommelse tildeling være et større problem i C + +, end det er i C? Efter alle newlib anvender de samme procedurer for at afsætte hukommelse med C + +, som det gør i C. Du kan bruge stable fordeling i C + + for på trods af at det er temmelig begrænsende. Simon

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back