ca strålingsresistansen af ​​antenner på køretøjer

A

andyton110

Guest
Hej alle! mine self-made cirkel antenner på min Landy rover kan ikke fungerer godt, jeg tror problemet er strålingen effektivitet. Det er velkendt, at antenner organers effektivitet depond på strålingsmodstand. hvordan man kan øge strålingsmodstand af loop-antenner på off-road køretøjer, især i vejen for antenner figurationer. tak for alle replys.

Ved hjælp af en løkke antenne i en mobil køretøjet ikke er meget almindelig. Hvorfor du ikke bruger en lodret monopol bruger til jorden kroppen af ​​bilen? Den spredende modstand i kredsløbet, er afhængig af sløjfen omkreds lederen tykkelse og af frekvensen. For at få den bedste transmission rammeantennen omkredsen skal være tilnærmelsesvis 1λ.

Jeg tror ikke lodret pisk er OK, du kan ikke høre stemmen fra det sted 80 km væk, men semi-løkke fungerer godt!

Alle små (sammenlignet med en bølgelængde) antenner er meget ineffektiv til transmission, da strålingsresistansen er lav, og det ohmske tab er høj. De fungerer godt til modtagelse, fordi den indgangsimpedans af RF-forstærkeren er meget højere end den stråling og tab modstand og således spændingsdeleren virkning ikke reducerer signalet meget.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back