Cadence LVS problem

M

mohamedabouzied

Guest
hej,
når jeg layout en transistor med fingres bredde = 5,
i LVS, ser kadence it 5 transistorer ikke kun en
og så netlists ikke modsvares mellem skematisk og udvindes FTT

er der en soultion?

også, hvordan kan jeg fortælle kadence, at min transistor-modellen er en specifik model, når du laver pot layout simuleringer?thanx
mohamedabouzied

kan du sende den nøjagtige lvs problemet ... dit problem er ikke klar nok til at besvare ...

Når du indsætter den komponent, siger NMOS, kan du definere antallet af fingeren.tilslut derefter alle g, d og s sammen hhv.Lagt efter 21 sekunder:Når du indsætter den komponent, siger NMOS, kan du definere antallet af fingeren.tilslut derefter alle g, d og s sammen hhv.

Hvad LVS værktøj bruger du?
Hvis det er Dracula der bør være LVSCHK kommando, der definerer en masse muligheder for hvordan man skal behandle parallelle enheder.

ok FOM,

hvordan man kan påberåbe sig dette LVSCHK?
og hvordan den konfigureres?

thanx
mohamedabouziedLagt efter 4 minutter:eek:g jeg bruger divaLVSTilføjes efter 46 sekunder:eek:g mit problem ligner denne:jeg bruger AMS HIT-KIT, jeg er ikke sikker på, om dette problem er design kit specifik.Jeg definerede flere gate transistorer i skematisk og layout (striber).så hvis du observere det i Netlist, en 4-gate NMOS vil have m = 4,0 forbundet med det.
Men jeg har undladt at udtrække disse oplysninger gennem layout.Det er altid udvundet i fire transistorer alle med m = 1,0 og dermed gøre mit LVS til at mislykkes.
Den eneste løsning indtil videre er at ændre den udtrukne Netlist til m = 4,0 og LVS vil passere.
Det er frustrerende for store kredsløb.Nogen idé om, hvad gjorde jeg gjorde forkert?Thanks very much.

Hi mohamedabouzied,
Du kan definere permute regel i divaLVS.rul til behandling af parallelle enheder:
(permuteDevice parallel "NMOS" parallelMos)
hvor "parallelMos" er en funktion navn.Du kan udelade disse ord, hvis du ikke behøver at kontrollere parametre.

a) AMS er meget godt med deres støtte - bare bede dem
b) som du nævnte du tilføjer MOS-enheden i skematisk med m = 4, som er mangfoldighed.m normalt betyder 4xone enhed.Brug nf (antal fingre i stedet)
Også - jeg husker nogle AMS kit jeg brugte der var et behov for at dække flere enheder med nogle mærkning lag (lidt usædvanligt) - igen går gennem hitkit docs eller ringe til dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back