Cadence SKILL par spørgsmål

W

wholegrain

Guest
Hej, jeg for nylig har arbejdet med kadence dygtighed og jeg har flere spørgsmål. Første, Fra min forståelse, hvis jeg gør noget lignende wi = "1U" jeg gør en streng. Hvis jeg har en variabel, lad os sige width1, som indeholder et heltal / float nummer indeni, hvordan gør jeg det variabelt antal en streng. For det andet, hvordan kan jeg trunkere en variabel (float nummer)? Det tredje er det en fortsættelse af dette svar http://www.edaboard.com/ftopic80093.html Mr. Hughes sagde "Hvor w og L er parametrene navn og kan findes fra CDF Rediger Form. " hvor kan jeg netop finder disse parametre 'navn? Tak for at hjælpe mig, jeg virkelig sætter pris på det.

sprintf ({s_Var | nul} t_formatString [g_arg1 ...]) Formaterer output og tildeler den resulterende streng til variablen givet som det første argument. Dette er en syntaks formular Ex: sprintf (numString "% d" 10): konverterer 10 til "10" og gemmer det i numString. Håber dette hjælper. Jeg har ikke helt få din anden forespørgsel ..

w og l er parametrene navne!
I icfb CIW (vindue) Brug Værktøj -?> CDF -> Edit .... Et nyt kaldet vindue Edit Component CDF vil åbne. Udfyld Bibliotek og Cell Name (fx via Browse ), så kan du se og / eller ændre disse standard parametre (ændring: kun hvis du har skriver adgang til højre, selvfølgelig). For at se / ændre w, l, (m, f, ...) parametre for individuelle enheder, skal du blot vælge den komponent, og [ Q ] uery sin Objektegenskaber i den relevante Edit Objektegenskaber vinduet.

tak til jer alle. Mit andet spørgsmål var, lad os sige du har en række 1.666666e-10, men du ønsker at gøre det 1.66e-10, hvordan ville du så gøre det?

[Quote = fuldkorn] Tak alle. Mit andet spørgsmål var, lad os sige du har en række 1.666666e-10, men du ønsker at gøre det 1.66e-10, hvordan ville du gøre det [/quote] Prøv:? Sprintf (s_Var "% 4.2e" 1.666666e-10 ) Det vil blive rundet op, selvfølgelig, men jeg gætter på det er, hvad du gerne vil alligevel ;-)

Tak meget. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 22 minutter: [/color] [/size] Beklager at stille et andet spørgsmål. Koden sprintf (s_Var "% 4.2e" 1.666666e-10), som erikl fungerer perfekt. Dog var jeg spekulerer på, hvad ville jeg gøre for at producere det samme med en svømmer række output i stedet for en streng. Også, hvordan ville jeg konvertere fra streng til at flyde nummer. Thanks.

Tip: Kig på SKILL kommandoer atoi () & atof () Brug disse med sprintf () og du kan konvertere no.s til strygere og vice-versa med relativ lethed. ;) Med venlig hilsen, I-FAB

TY cop02ia. Jeg har et andet spørgsmål angående LVS. Jeg plejede dygtighed til at oprette en instans, så mit layout kan indeholde denne forekomst. (Nemmere at bladre og skift) Af en eller anden grund, under LVS, betyder det ikke genkende instans. Først efter jeg flade fx, at LVS passerer. Er der alligevel at passere LVS uden udfladning mit tilfælde? Tak gutter. Hjælp er værdsat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back