Z
zolauri
Guest
Mit spørgsmål er primært for HP 54501A ciffer omfang brugere eller eksperter, som er velkendte i kalibrering og fastsættelse af denne modell, men hver nyttige råd er værdsat. Jeg har et ciffer anvendelsesområde (HP 54501A), og der er en mærkelig fiasko med det. Efter hver eneste opstart får jeg en fejlmeddelelse "CAL ram checksum fejl, re-cal instrument" Efter re-kalibrering af anvendelsesområdet arbejder godt. Hvis jeg ignorerer fejlmeddelelsen og køre selvtest med TEST ALLE muligheden følgende tre linjer tilbage med resultatet "FAILED" 1.Protected Non-Volatile RAM 2.D / A-konverter 3.A / D konverter Når jeg rekalibrere instrumentet ( util menu> Self Cal) rækkevidden kan bruges igen. Hvad mere er, hvis jeg kører Selvtest _after_ rekalibrering alle strækninger tilbage med resultatet "bestået", selv de nævnte træet. Da problemet tilsyneladende _only_ slukket og på det er derfor, jeg tror, det er forårsaget af en backup batteri. Spørgsmålet er: Er det en let at håndtere tipical svigt (opdelt backup batteri eller sådan noget), eller det tegn et mere alvorligt problem? Der er en vigtig ekstra info. Anvendelsesområdet havde været ude af brug i ca 10 år i hvert fald når jeg tændte den sidste uge. tak på forhånd z.lauri