cal ram checksum fejl (HP 54501A)

Z

zolauri

Guest
Mit spørgsmål er primært for HP 54501A ciffer omfang brugere eller eksperter, som er velkendte i kalibrering og fastsættelse af denne modell, men hver nyttige råd er værdsat. Jeg har et ciffer anvendelsesområde (HP 54501A), og der er en mærkelig fiasko med det. Efter hver eneste opstart får jeg en fejlmeddelelse "CAL ram checksum fejl, re-cal instrument" Efter re-kalibrering af anvendelsesområdet arbejder godt. Hvis jeg ignorerer fejlmeddelelsen og køre selvtest med TEST ALLE muligheden følgende tre linjer tilbage med resultatet "FAILED" 1.Protected Non-Volatile RAM 2.D / A-konverter 3.A / D konverter Når jeg rekalibrere instrumentet ( util menu> Self Cal) rækkevidden kan bruges igen. Hvad mere er, hvis jeg kører Selvtest _after_ rekalibrering alle strækninger tilbage med resultatet "bestået", selv de nævnte træet. Da problemet tilsyneladende _only_ slukket og på det er derfor, jeg tror, det er forårsaget af en backup batteri. Spørgsmålet er: Er det en let at håndtere tipical svigt (opdelt backup batteri eller sådan noget), eller det tegn et mere alvorligt problem? Der er en vigtig ekstra info. Anvendelsesområdet havde været ude af brug i ca 10 år i hvert fald når jeg tændte den sidste uge. tak på forhånd z.lauri

Hej! Jeg er ikke bekendt med denne særlige enhed, men HP-enheder i denne generation der ofte havde et batteri backup RAM (aka NV-RAM) med Li-batteri. Kig ind hvis du kan se noget. Der kan også være en eksternt batteri, der er opbrugt nu. Du kan erstatte NV RAM-modul som helhed del, eller du kan rip off batteriet, og lodde en ny på toppen af det. Kig efter Sun SPARCstation 5/10/20 NV RAM udskiftning / reparation procedurer, de har et lignende problem. CU

Jeg tog et nærmere kig ind i instrumentet. Jeg fandt dette http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2648 ram i den. Im næsten shure at Lithium celler inde i pakken er brudt. Da dette IC ikke er tilgængelig i mit territorium jeg bliver nødt til at forsøge at erstatte celler. Da jeg ikke fandt nogen detaljeret beskrivelse om strukturen af denne IC, så jeg dont kende hvad kan exacly findes i pakken. Kan denne pakke skilles ad og kan cellerne være adskilt fra den chip? Har nogen nogensinde mødt sådan problem?

Hej! Ligner den sædvanlige NVRAM med opbrugt Li celle. Den nemmeste måde at erstatte det er at bestille en prøve fra Maxim. Dette kan tage et par dage, nogle gange tager det flere måneder eller et år. For nylig fik jeg prøver at jeg har bestilt et halvt år siden ... Den anden måde er at reparere det, da jeg allerede skrev, kigge efter Sun NVRAM reparation docs på nettet, for eksempel: CU

Du er nødt til finde en Swith for CAL / NORM og sat til CAL derefter cal. igen. Hvis denne måde ikke kan komme på arbejde, Brug en generel porpose SRAM med Li batterys og diode. Alle pinout eksakt til NVRAM.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back