CAN som UART?

M

MrEd

Guest
Hej,
Jeg har ikke arbejdet sammen med på et hvilket som helst og spekulerede på, om nogen ved, om CAN kunne eller anden måde være opsætningen til at sende data som en "almindelig" UART?Må jeg krog KAN op til en RS485 linje og sende data.Eller er det muligt at tilslutte en 485 chip til en CAN pin (på en MCU) og sender
en "almindelig" start bit, 8 bit data, stop bit data.

Jeg
vil gerne være i stand til at veksle mellem KAN og RS485 på samme par kabler uden at ofre både CAN interface og en UART.

Eddie

Hej,

På grund af Kan protokollen, Det ses ikke muligt for mig at bruge Kan controller af en MCU som en UART controller.
Den eneste måde jeg så en mulighed er at kontrollere IO af din software og til at foretage en software UART controller.
Er dine IO multipleksede mellem UART og kan controller?

Ikke rigtig efficient.e_DIB

Hvis frequence er langsom, U kan forsøge at simulere KAN og UART af GPIO af MCU

CAN-bus-værker med forskellige signaler, så det vil ikke arbejde som du ønsker det.

Spørgsmålet er, hvis du gerne vil bruge de samme pin af UC eller bruge de samme kabler uden ...

Hvis du kun ønsker det samme knappenåle, du kan sætte låse mellem UART-controller og de kan-controller, som både får standard logik signaler.
Men hvis du har en hardware UART og en hardware kan så vil de formentlig blive på forskellige io-stifter og du kan ikke reconfigure det.

Hvis du ønsker at bruge den samme ledning, skal du sandsynligvis tage analoge skifter, så du kan vælge det aktive signal om wiren.

Men begge muligheder vil koste ekstra stifter af UC, ingen vej ud.

Bare koble op signalerne vil resultere i undefined reaktioner af UART og kan-controller.Andet er du nødt til at opsige din kan-ledninger henviser din UART ikke kan afsluttes.

Håber jeg kunne hjælpe dig.

Hvad du kan gøre er at tilslutte din CAN controller til en SPI driver.SPI er ikke så enkle som UART, men det er bestemt nemmere end CAN.

CAN bus hardware konflikt forarbejdning.

connection and private for vehicle.

Hardware-protokollen er beregnet til multipunkt
forbindelse og private for køretøjet..

USART dont konflikt, fordi det
er anvendt til punkt til punkt.
but it's software processor for conflict.

RS-485 er designet til muiltipoint
men det
er software-processor for konflikt.Hardware er støtte til beskyttede føreren IC

hvis CAN stifter af dine microcontroller kan fungere som normale IO (dobbelt-funktioner), så det
er nemmere at bruge denne måde, og netop programmet "software-baserede" UART

Hej,

Du kan finde mange flere oplysninger om micrchip hjemmeside app note:
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1490&filterID=397
Micrichip har også en demo-bord for de kan bus, så du kan bruge dette som Referance til dit design:
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1406&dDocName=en010064

Held og lykke.

Det er nu en dage normal for microcontrollers der kan også mere end én UARTs til multiplex I / O-ben med disse, så kan du bruge CAN ved at muliggøre en tilstand på et tidspunkt og UART ved at give den anden tilstand.Men det anbefales ikke at køre tid på grund af de forskellige former for fysisk busserne for CAN og UART.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back