Canh og CANL i CAN Bus

A

alefandra

Guest
Hej! Jeg ønsker at forbinde to High Speed CAN transceivere (MCP2551), men jeg ved ikke præcis, hvordan det skal gøres. Er det nok at knytte Canh og CANL stifter af transceivere, eller skal jeg linker også den begrundelse? Hvad stik er den bedst egnede? Er en DB9 ok? Skal jeg nødt til at opsige bus med en opsigelse modstand i begge ender af bussen for at undgå reflekser? Eller er de modstande inkluderet i transceiver? (Jeg læser transceiver er dataarket og de ikke nævne dem, modstande). Takket være en masse på forhånd for din hjælp!

CAN bruger en DB9 som standard. Her er de pinouts. 9-pin (mandlige) D-Sub CANbus PinOut Pin # Signal Navne Signal Beskrivelse 1 Reserveret Opgraderingssti 2 CAN_L Dominerende lav 3 CAN_GND Ground 4 Reserveret Opgraderingssti 5 CAN_SHLD Shield, Print med 6 GND Ground, Valgfri 7 CAN_H Dominant Høj 8 Reserveret Opgraderingssti 9 CAN_V + Strøm, Valgfri Du behøver ikke at forbinde den begrundelse, kan bare høj og kan lave. Hver ende af bussen skal afsluttes med en 120R modstand. De er ikke i transceiver da transceiver måske ikke være i slutningen af bussen.

Tak så meget btbass! Du fortalte mig alt, hvad jeg havde brug for at vide!

Hvis de to udstyr er strømforsyning, kan du kun tilslutte Canh og CANL.

Det afhænger af, hvilken protokol du vil bruge, nogle protokol er en definition af stik.

Hvis 2-system ved hjælp af en grund, er det ikke nødvendigt at forbinde jorden, ellers bør du forbinde jorden signal.

kan er forskellen signal netto, uden brug af jorden. En gnd skjold vil hjælpe til emi formål.

[Quote = funnynypd] kan, er forskellen signal netto, uden brug af jorden. En gnd skjold vil hjælpe til EMI formål. [/Quote] Hvis to node galvanisk er isolerede, kan det ikke noget problem. Ellers forskellen jorden spænding på 2 node skal begrænses. så det er bedre at cannect jorden signal.

sandt, for bilen har den samme jord, vil en to-leder netværk, også arbejde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back