Capacitor opladning problem ved opstart

N

nikhilele

Guest
nedenfor kredsløb viser en 3 terminal eller enhver form for regulator kan det være at skifte type også.

På ouput vi har store capaictance 3300uF om, hvornår der er strøm en stor løbende vil blive forpligtet til at opkræve dette og nu, hvis regulator er 250mA rating så er dette nuværende stærke stigning kan være fatal for regulator jeg ret.

Så hvad er forslag om at beskytte denne.

JEG give husker jeg engang så en diode fra input til ouput som tjener til formålet.Jeg er ikke sikker på om dette.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Spænding reulators har interne nuværende grænse som i dette tilfælde er 250mA, så maks 3300ľF cap vil "se" er ≈ 250mA ..og bare rolig, intet vil ske til tilsynsmyndighederne, medmindre en højere spænding er til stede på outputtet (med henvisning til de input) ..derfor en god idé vil være at forbinde en diode mellem output pin (anode) og input (katode) ..

Regards,
IanP

Som u har foreslået Jeg har tegnet nye diagram.

Fortæl mig jeg har ret i forklaringen af nedenstående:
Diode vil give strøm til opladning kondensator, der vil blive hurtigere end tidligere.
Antag vi bruger LM7805 og hvis input er 9V og oput vil blive 5V.
Men da diode anvendes på katoden af diode vil det give 9V-Vd dvs. ca 8.5V men regulator ouput vil blive hængende på 5V hvordan er dette muligt.
Kan skyldes, at feed back kredsløb i regulator.

Denne diode skal forbindes som følger:

Anode til output ..
Cathode til input ..

Du er nødt til vende den, og output vil gå ned til 5V ..
(Se billedet nedenfor)
Det er for beskyttelse ..
Hvis du har brug for at oplade output kondensator hurtigere, og du ved, at det uregulerede indgangsspændingen aldrig vil være højere end 9V, kan du tilslutte 5V1 zenerdiode mellem input og output ..
Dette vil hjælpe opladning af output kondensator till, siger, 4V og vil beskytte produktionen af spændingen regulator, som om det var en standard diode ..

Regards,
IanP
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg fik dit punkt.
Men i nogle kredse, jeg har set schotky tilsluttet dioder.
hvad det er for.

Spændingen regulator skal have en løbende begrænsning funktion.Ellers stor bølge nuværende strømme ved start.Alternativt kan du bruge en række modstand ved udgang og efter kondensator opladning til fuld udgangsspænding det kan omgået via et relæ kontakt.En anden løsning med NTC modstand.
Jeg tror, den nuværende begrænsning er den bedste løsning.
Regards,

ingen grund til at være bange
alle strømkreds skal have en indkoblingsstrøm limiter;
også i SMPS det skal være blødt starte controller.nogen måde u kan sætte en modstand b4 eller efter regulator til at begrænse denne strøm.

Citat:

nogen måde u kan sætte en modstand b4 eller efter regulator til at begrænse denne strøm.

Spænding tilsynsmyndigheder fungerer meget godt som løbende anordninger, contant nuværende kilder osv. osv., og de kræver ikke indkoblingsstrøm beskyttelse ..
Men hvis du virkelig insistere på at forbinde en indkoblingsstrøm limitter du kan bruge én, og flere detaljer om disse dvices kan du finde her:

Citat:

Som nævnt ovenfor, det store filter kondensatorer fremstå som en kortslutning på tur-on.
Snart efter udvikler kondensatorer et gebyr på ˝ CV2, hvor C er kredsløbet kapacitans og V er peak spænding.
Denne afgift er den mængde energi, der skal modstå den indkoblingsstrøm limiter, ex-presset i joule.
Størrelse og kvalitet af byggeri generelt bestemme den mængde energi, der kan absorberes af en Surge Limiter.
Derfor skal man passe på at vælge en Surge Limiter med tilstrækkelig evne til at absorbere energi.
I modsat fald kan resultere i katastrofale svigt i Surge Limiter.Tilstrømning strømbegrænser er normalt placeret i serie med diode broen, motor, eller andre komponenter i et system, der er omfattet af tilstrømning beskyttelse.
For ekstra beskyttelse, kan to Surge begrænsere være placeret i serie.

nikhilele skrev:

nedenfor kredsløb viser en 3 terminal eller enhver form for regulator kan det være at skifte type også.På ouput vi har store capaictance 3300uF om, hvornår der er strøm en stor løbende vil blive forpligtet til at opkræve dette og nu, hvis regulator er 250mA rating så er dette nuværende stærke stigning kan være fatal for regulator jeg ret.Så hvad er forslag om at beskytte denne.JEG give husker jeg engang så en diode fra input til ouput som tjener til formålet.
Jeg er ikke sikker på om dette.

VSMVDD skrev:
Citat:

hvis du ophæver denne modstand IC (spænding regulator) vil blive beskadiget

købe store aktuelle

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back