Cascading biquad filter

A

aibrahim

Guest
Hej alle,

I'm designe en fjerde for filter ved at udforme 2 biquad filtre i kaskaden.kan en enkelt fortælle mig, hvordan jeg kan beregne den effektive frekvensbåndet wo af filter og også en effektiv kvalitetsfaktoren Q baseret på wo, Q af hver biquad sektion.
Hvis der er nogen PDF beskrive dette fænomener dette vil være en stor hjælp.

Venlig hilsen,

aibrahim wrote:

Hej alle,I'm designe en fjerde for filter ved at udforme 2 biquad filtre i kaskaden.
kan en enkelt fortælle mig, hvordan jeg kan beregne den effektive frekvensbåndet wo af filter og også en effektiv kvalitetsfaktoren Q baseret på wo, Q af hver biquad sektion.

Hvis der er nogen PDF beskrive dette fænomener dette vil være en stor hjælp.

Venlig hilsen,

aibrahim,
Du kan beregne den effektive båndbredde af et vilkårligt antal cascaded sektioner ved at gøre følgende:
Gøre substitution s = jw i overførselsfunktionen for hvert afsnit for at få den frekvens domæne svar.
.
Multiplicer hyppigheden domæne svar for at få den samlede frekvensgang.
.
Beregn frequenciesy ved hvilken normaliseret vinde = 1 / (sqrt (2)).Forskellen mellem de to frekvenser er den båndbredde (BW).
.
Lad f0 = den frekvens, hvor (normaliseret) vinde = 1.
.
Q = BW/f0.
.
Hilsen,
Kral

Aibrahim,

den procedure, som foreslået ovenfor Kral er i almindelighed ikke er relevant, det kan være OK for en eller nogle meget specifikke tilfælde.Lagt efter 19 minutter:and to set it equal to 1/sqrt(2) in order to get the 3-dB-frequency ???

Kral, vil du virkelig anbefale at beregne størrelsen af en
4. For funktion
og for at indstille det svarer til 1/sqrt (2) for at få 3-dB-frekvens???
Har du gjort allerede noget lignende?Jeg kan ikke tro det.

LvW har et punkt.Det hjælper at have en eller anden form for math-pakken med en solvervariabel,
såsom MathCad.Hvis du kan nøjes med en omtrentlig løsning, kan du plotte funktion i et regneark, og løse det grafisk.
hilsen,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back