CAVITY REAONATOR ........ reflekteret signal

R

rafalizou

Guest
Er der et hulrum resonator koblet til en hybrid. Hvis vi sende et signal (f + f0), lige over sit resonansfrekvens (f) til den hulrummet resonatoren hvad der vil være outputtet (eller reflekterede signal) tilbage til hybrid. Vil det være F0 ....?

A resonator er en lineær komponent, kan det ikke returnere andre signalfrekvenser end du sender til det.

Dear Sir, jeg arbejder på et accelerometer, og der vi bruger et hulrum resonator. Enhver minutter ændring i dimension af kaviteten (på grund acceleration) vil ændre dets resonansfrekvens (sige f0) ved at lille mængde sige (f1). Så nu det oprindelige signal koblet til resonatoren (ved en hybrid) kl (f0) vil ikke være i stand at forårsage dannelse af en stående bølge. Derfor der vil være nogle signal koblet tilbage til hybrid. Please hjælp mig at vide, hvordan man kan finde dette signal koblet tilbage.

En lille ændring i resonans hyppigheden helt sikkert vil ikke undertrykke en stående bølge. Jeg ved ikke, hvordan du par resonatoren. Generelt, vil størrelsen og fasen af ​​den reflekterede bølge (S11) ændre sig. Jeg gætte, en ligefrem måde at måle resonans frekvensen variationen ville være en oscillator tunet af hulrummet resonatoren.

En lille ændring i resonansfrekvensen helt sikkert ikke vil dæmpe en stående bølge. Jeg ved ikke, hvordan du par resonatoren. Generelt, vil størrelsen og fasen af ​​den reflekterede bølge (S11) ændre sig. Jeg tror, ​​en enkel måde at måle resonansfrekvensen variation ville være en oscillator tunet af hulrumsresonatoren.
Dear Sir, ville det være korrekt (oscillator tunet af hulrumsresonator) Men jeg vil gerne theortically fastslå, at hvis en resonator kavitet exciteres ved et signal af frekvens større end den naturlige resonansfrekvensen ved beløb f1 .... hvad der vil være signalet (mht. hyppighed) (hvis eventuelle) koblet tilbage eller reflekterede ryg ..? og nu, hvis indgangssignalet (centreret ved den naturlige resonansfrekvensen) af hulrummet resonatorens er frekvens moduleres ved en lavfrekvent signal sige f1 .. hvad der vil være udgangssignalet.???

Jeg tror jeg forstår hvad du er ude efter, - nogle målbar virkning fra deformation af et hulrum på grund af acceleration. Fordi hulrummet vil blive belastet af dine forskellige kredsløb er jeg ikke sikker på, at det vil være meget følsom. to ting kommer til at tænke, den første er at bruge "flanke" af resonanskredsløb, som kan falde på 20db/octave, så en frekvens ændring på 1% ville føre til et niveau ændring på 1%. Den anden er at have en sekund hulrum og du annullerer de to udgange fra kaviteterne ved den hvilende frekvensen forhåbentlig som én hulhed deformerer, vil indeståendet gå og en stort output vil resultere. Frank

Hvis du har en antenne, der kan opfange RF-signalet, og parret det ind i din 1-port resonator, så vil du have en faseforskydning i det reflekterede signal. Den Faseforskydningen vil være i én retning hvis dit interrogator frekvensen ligger over resonansfrekvensen, og den faseforskydningen vil være i den anden retning hvis din interrogator frekvensen er under resonansfrekvensen. Hvis der ikke er andre stærke refleksioner fra miljøet, bør du være i stand til at måle denne (forskellen) fase forskel. Med henblik på at excitere en frekvens forandring, ville du brug for nogle ulineær element i supplement til resonatoren (en diode eller en FET transistor), og en stærk nok modtaget signal til at udøve at ikke-linearitet. Hvad du måske ønsker at gøre i stedet, er at feje den udspørgende frekvens, og se efter resonansfrekvensen i den returnerede energi (enten fase eller amplitude). Du vil måske en "retro-reflekterende" array for at kunne sende et stærkt signal tilbage til interrogatorens passivt. Rich Maguffin Mikroovn LLC

Jeg tror jeg forstår hvad du er ude efter, - nogle målbar virkning fra deformation af et hulrum på grund af acceleration. Fordi hulrummet vil blive belastet af dine forskellige kredsløb er jeg ikke sikker på, at det vil være meget følsom. to ting kommer til at tænke, den første er at bruge "flanke" af resonanskredsløb, som kan falde på 20db/octave, så en frekvens ændring på 1% ville føre til et niveau ændring på 1%. Den anden er at have en sekund hulrum og du annullerer de to udgange fra kaviteterne ved den hvilende frekvensen forhåbentlig som én hulhed deformerer, vil indeståendet gå og en stort output vil resultere. Frank
Dear Sir, vi ønsker at opdage den acceleration som u fortalte .. bruge det som et accelerometer. og også vi bruger dobbelt hulrum .... Men jeg kunne ikke få, hvad der vil være output af en enkelt hulrum? Jeg mener hvad er output af en normal hulrumsresonator, når stående bølger dannes i det? Det vil være meget nyttigt. Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back