cd4541 timerindstilling skematisk problem.

A

another.man_88

Guest
Jeg har bygget en cd4541 baseret timeren.Tidspunktet kan ændres ved at fastsætte en dukkert skifte.mens timeren kører, oscillator er overvåges ved hjælp af Q1 2n7000 og LED.

Efter at have udvalgt gang OUTPUT pin 8 er sat højt af timeren.hvilket igen skifter Q2 en anden 2n7000.og output (jumper) bør sættes højt.

mens timeren arbejder fil når bygget på en veroboard, er det ikke arbejder på PCB tegnet af Proteus (ISIS & ARES).

Jeg formoder sin grund til en vis form for skematisk fejl (som resulterede i et dårligt PCB, der dirigeres af software).

da dette er min første skematisk og PCB der trækkes af et software jeg vil gerne vide, hvis der er nogen fejl i den.

PCB blev autorouted.

som du kan se Q2 kilde er ikke jordforbindelse og er tilsluttet til en OUTPUT Jumper fra som jeg agter at komme ud for en lille DC motor (100-200 ma nuværende uafgjort.), hvis dette er et problem, så hvordan skal jeg jorden og stadig få få output.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg kan ikke se nogen problemer med den skematiske, undtagen måske det faktum, at du kører i one-shot-tilstand, men uden at bruge reset input.Det betyder at du kun kan få en impuls ud af kredsløbet.
Bortset fra det, det skal arbejde.Hvis kredsløbet fungeret som forventet på verctorboard, skal der være en vis forskel.Bare igen tjekke skematisk mod den gamle kreds.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back