cdsdoc på linux?

T

trofim

Guest
Jeg forsøger at køre cdsdoc og modtage næste besked:
/ bin / sh: fejl under indlæsning af fælles biblioteker: libdl.so.2: kan ikke åbne delt objekt fil: Ingen sådan fil eller mappe

Hvordan man kan løse dette problem?

Det betyder, at dette bibliotek, der mangler eller ikke kan findes ... let .. er ikke det?(o;Tjek hvad libdl.so .* du har i dit system og lave et link til libdl.so.2 og prøv igen ...

Jeg tror, at Linux version er ikke helt magen til den kadencen version.Kadencen redskaber bør anvendes på RH7.3 eller RH8.

du kan bruge rpm finde i dig CDROM,
Jeg rememble er rpm-qpl *. rpm, og du vil
finde lib

Jeg havde ingen problemer med at bruge Linux 9 eller Fedora Core 1 til køre kadencen
værktøj.Check dine indstillinger.

Brug venligst Fedora Core 1.Jeg har ikke sådanne problemer.Også skal du kontrollere biblioteket sti.

I setup LDV 5.1 og IC5033 i RedHat rhle AS3.0.Værktøjerne kan starte op uden problemer, men kun med "Caence Dokumentation" adgang på CIW's menuen Hjælp eller Bibliotek Manager's menuen Hjælp.Eller blot starter "cdsdoc &" individuelt i en xterm vindue.Resultaterne UNDLADT mig.Jeg har ikke nogle miljø faste
op, som er indsamling fra nettet.Såsom "LD_ASSUME_KERNEL", "LD_PRELOAD" fix-ups nogen sagde, at de
arbejdede for dem.Men minen uden sådanne held til at løse dette "cdsdoc" problem.I'll listen dem detailly nedenfor.Håber nogen kan hjælpe mig ud fra dette spørgsmål!

1.Prøv at køre "cdsdoc &" individuelt i en xterm med følgende fix-up.Resultat = UNDLADT

[CAD] $ printenv | grep PÅTAGE
LD_ASSUME_KERNEL = 2.4.1
[CAD] $ cdsdoc &
[1] 4513
[CAD] $ Der opstod en fejl under initialisering af VM
Kunne ikke indlæse native biblioteket: / home/cad/Cadence/ldv51/tools.lnx86/jre1.3.1/lib /
i386/libjava.so: symbol __libc_wait, version GLIBC_2.0 ikke er defineret i filen libc.
so.6 med link tid reference

[1] Afslut 1 cdsdoc

2.Ved at google på nettet, finde en løsning kan løse, som nogen sagde, at Java VM problemer.Resultat = UNDLADT

Jeg
vil citere denne løsning her til reference.Men for mig, jeg har haft held med denne løsning.

Citat:Der opstod en fejl under initialisering af VM

Kunne ikke indlæse native biblioteket: / tmp/install.dir.8651/Linux/resource/jre/lib/i386/libjava.so:

symbol __libc_wait, version GLIBC_2.0 ikke er defineret i filen libc.so.6 med link tid referenceTil at behandle dette (hvis du allerede har ikke libcwait.so på din computer) ved at hente filen fra

ftp://people.redhat.com/drepper/libcwait.c

og kompilere det med

gcc-shared-o libcwait.so-fpic-O2 libcwait.c

Nu, efter at have gjort det, skal du gøre følgende:

eksport LD_PRELOAD = <PATHtoFILE> / libcwait.so

eksport LD_ASSUME_KERNEL = 2.4.19

hvor PATHtoFILE er den fulde bibliotekssti af, hvor du lægger libcwait.so ...og køre programmet med "LD_PRELOAD = ~ / libcwait.so", "LD_ASSUME_KERNEL = 2.4.19" i miljøet.Her er den "libcwait.c":

--------------------------------------- AFSKÅRNE START HER -------- --------------------------------

/ * Compile medgcc-shared-o libcwait.so libcwait.c-fpic-Oog bruge det ved at tilføjeLD_PRELOAD = / sti / til / libcwait.soi miljøet af ansøgningen med fejlen.* /

# include <errno.h>

# include <sys/syscall.h>

# include <sys/types.h>

# include <sys/wait.h>

pid_t

__libc_wait (int * status)

(

int res;

ASM flygtige ( "pushl%% ebx \ n \ t"

"movl% 2,%% ebx \ n \ t"

"movl% 1,%% EAX \ n \ t"

"int $ 0x80 \ n \ t"

"popl%% ebx"

: "= A" (RES)

: "I" (__NR_wait4), "0" (WAIT_ANY), "c" (status), "d" (0),

"S" (0));

tilbagevenden res;

)

--------------------------------------- AFSKÅRNE SLUT HER -------- --------------------------------

Jeg havde også denne problem.only løsning jeg fandt var at skifte til Red Hat 8.0 fra min Fedora Core 2.but så jeg kunne køre alle de redskaber, uden nogen problem.

Jeg tror, du ikke har installeret arven udviklingsværktøj, når du var installerer Linux.

For bagudkompatible med Redhat 7.x, arven udviklingsværktøjer skal være installeret for RHEL.

Nu kan jeg køre cdsdoc men stadig har et problem; det cdsdoc vindue fryser andre xterms.

meste CDSDOC var til rådighed i usr, ISR versionsfrigivelse søgning i installeret mappe er nogen avaible doc mapper er there.otherwise hente opdateringer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back