Cell-Phone: Hvordan er den eksterne antenne tilsluttet LNA?

H

Harkonnen

Guest
Hej,

Nogle mobiltelefoner (N0kia for eksempel) har et stik på bagsiden af den mobiltelefon, der kan bruges til en ekstern antenne i en bil for eksempel.

Men jeg spørger mig selv, hvordan er RF omdirigeret fra Power-AMP/LNA til stikket?Hvis du tilslutter en 50ohm linje til stikket, Deres interne antenne stadig er tilsluttet.Og ekstern og intern antenne derefter parallelt og dermed ikke 50ohm.

Jeg kan ikke forestille mig, at de bruger en SOI-Silicon eller PHEMT skifte inde i siden, som kræver ekstra bord på plads og er dyrt.

Altså, hvordan de matcher både antenner med den eksterne tilsluttet en og frakobles uden betydelige tab?

Som jeg ved, at stikket er også en test havn, og det er fast mellem PA og det interne antenna.So de er i serie, og ikke parallelt.

Jeg har lige tjekket forbindelsen i skematisk for en Nokia 6150.Der er en mekanisk kontakt i telefonen for at skifte mellem intern og ekstern antenne.Når du lægger den eksterne antenne stikket i stikkontakten, du aktiverer kontakten.Du aktiverer ikke skifte blot ved at tilslutte en modstand.Du er nødt til at sætte i et stik, der passer til stikket til at aktivere kontakten.Hvis du sætter en modstand whithout aktivering af kontakten, vil den interne antenne ikke være frakoblet og modstand og den interne antenne vil være forbundet i parallel.

ME,

Har en eller anden form for mekanisk skifte synes at give mening.
Så når jeg tilslutter et stik så en slags løftestang skifter fra intern til ekstern antenne?Eller er det bare en elektronisk kontrolleret relais?
Hvad mener du med at sætte en modstand i stikket?

Hvor kan jeg finde de skemaer til Nokia 6150?

Tak!

Du kan finde den manual, hvis du klikker på "Vejledninger" linket i øverste højre hjørne af dette forum.
Kontakten er mekanisk aktiveres, når du skubbe stikket i. Der er ingen form for relæ, men ren mechanis whitout enhver form for elektronik.

På mobiltelefoner jeg har set, at en mekanisk enkelt stang dobbelt smide switch, der er en del af antennestikket.Det skifter, når du tilslutter den eksterne antenne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back