S
sammyt09
Guest
Hej,
Jeg har designet en
3. For CIC filter.Men det bitwidths jeg kræver for hver af de komponenter, der synes at være langt større, end jeg forventede ved beregning.
Filteret kan opsummeres som:
Over samplingfrekvens (OSR) = 512
Differentieret Delay (D) = 1
Bestil =
3. orden
Filteret er ved at blive fodret af en binær output strøm fra en ideel delta sigma ADC.
Fra min forståelse af Hogenauer filtre:
Den maksimale dynamiske område:
B_grow = (OSR x D) ^ orden
= (512 X 1) ^ 3
= 134217730
Equavalent i bit til:
b_grow = log2 (B_grow)
= 27
Derfor er det indre ord bredde kræves er:
W = Win 3 x log2 (OSR x D)
= 1 3 x log2 (512 x 1)
= 28
Men fra mit simuleringer, filteret ikke fungerer korrekt, medmindre jeg har et ord bredde på 38 bits.Dette er en stor forskel på, hvad jeg har beregnet, og jeg dont forstå hvorfor?
Can anybody stedet eventuelle fejl jeg har gjort i ovenstående beregninger?Er det ok at definere "Win", som 1, hvis jeg fodring filteret fra et delta sigma ADC?
(Jeg er ikke bekymret med beskæring på det tidspunkt, som jeg vil tage fat på dette, når jeg har lært det grundlæggende model arbejder).På forhånd tak for enhver hjælp.
Sammyt09
Jeg har designet en
3. For CIC filter.Men det bitwidths jeg kræver for hver af de komponenter, der synes at være langt større, end jeg forventede ved beregning.
Filteret kan opsummeres som:
Over samplingfrekvens (OSR) = 512
Differentieret Delay (D) = 1
Bestil =
3. orden
Filteret er ved at blive fodret af en binær output strøm fra en ideel delta sigma ADC.
Fra min forståelse af Hogenauer filtre:
Den maksimale dynamiske område:
B_grow = (OSR x D) ^ orden
= (512 X 1) ^ 3
= 134217730
Equavalent i bit til:
b_grow = log2 (B_grow)
= 27
Derfor er det indre ord bredde kræves er:
W = Win 3 x log2 (OSR x D)
= 1 3 x log2 (512 x 1)
= 28
Men fra mit simuleringer, filteret ikke fungerer korrekt, medmindre jeg har et ord bredde på 38 bits.Dette er en stor forskel på, hvad jeg har beregnet, og jeg dont forstå hvorfor?
Can anybody stedet eventuelle fejl jeg har gjort i ovenstående beregninger?Er det ok at definere "Win", som 1, hvis jeg fodring filteret fra et delta sigma ADC?
(Jeg er ikke bekymret med beskæring på det tidspunkt, som jeg vil tage fat på dette, når jeg har lært det grundlæggende model arbejder).På forhånd tak for enhver hjælp.
Sammyt09