Circuit undlader at konvergere

C

chw82

Guest
Jeg har prøve et par variabel give fra forum f.eks. STEPGMIN, øge ITL1 = 400, skiftende OP-AMP åben loop til 1e-5. Vedhæftet er skematisk og håber nogen vil hjælpe. Sætter pris på enhver hjælp, der gives. View attachment 56413

Kan du sende den skematiske i pdf? For de fleste af os svært at se. DSN-fil på grund af manglende software!

Er du sikker på at du har magt forbundet til operationsforstærkere? - Jeg kan ikke se nogen forbindelser, eller noget knude navne, der måske svarer til den standard strømforsyningen pin navne. Keith.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 09:57 ---------- Forrige post var på 09:45 --- -------</span></span>
Du behøver ikke synes at benytte operationsforstærkere. Ser man på netlist du bruger
Code:
 E_U1 N04831 0 VÆRDI {LIMIT (V (N03028, N04557) * 1E5-15V, +15 V)} _U1 N03028 + N04557 1G
som en opamp. Jeg tror, det er kilden til dit problem. Du ville sikkert gøre det bedre med en opamp model, selv en "ideal" en. Keith.

disse opamp har ikke leverer pin ud. Vi har brug for at fordoble klikke i ejendomme og beskrevet forsyning dér. Tekstfilen gøre displayet levering værdi (+ / - 15V).

Som jeg sagde ovenfor - prøv en "rigtig" opamp model. Hvad du bruger, er noget med uendelig båndbredde og en gevinst på 180dB, som er en smule ekstrem. Keith.

Jeg har brugt en reel opamp (TL071), og det arbejde. BTW, im nysgerrig, hvorfor det ikke er i stand til at arbejde, selv har jeg ændre open loop gain til 80 dB?

Det kan ikke være lige gevinsten, der er årsag til problemet. Du har også uendelig båndbredde og en brat grænse, når produktionen når forsyningsspændingen. Keith

tak en masse. Kan jeg nødt til at tage et kig på den opamp krydderi model tekstfil og lege med nummeret.

Hvis jeg ønsker en "ideel" opamp for nogle hurtige simuleringer jeg plejer at bruge en E kilde med en gevinst på 60 eller 80 dB og tilføje en enkelt pol filter til produktionen - enkle RC med en lav R. Ingen spændingsgrænser. Keith

Det kan ikke være lige gevinsten, der er årsag til problemet. Du har også uendelig båndbredde og en brat grænse, når produktionen når forsyningsspændingen. Keith
Ja, jeg er enig med Keith. Nogle gange har jeg har lavet den samme oplevelse ved hjælp af "opamp" model i PSpice, der giver hårde output-begrænsning. Mest for forbigående simuleringer med output amplituder at nå disse grænser jeg har set sådan konvergens problemer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back