Cirkulære polariseret antenne Måling

A

azremi

Guest
Hej gutter, Har du nogen idé om, hvordan man måler den stråling mønster af circulary polariseret antenne ..? Alle vigtige parametre, som skal overveje / tage hensyn til, hvis vi ønsker at designe en 'god' antenne med cirkulær polarisering? Ser frem til at høre kommentarer og forslag:) TK

kan jeg foreslå at du tager et kig på alle antenne tekst bog med en målinger kapitel?. Jeg foreslår, antenner af Kraus, men der er også specifikke antenne måling lærebøger, som disse: GE Evans, "Antenna Measurement Techniques", Artech House, Boston, 1990 Mikrobølgeovne Antenne Målinger. Hollis JS, Lyon TJ og Clayton L. Scientific Atlanta. 1970 (1983) (antenne Handbook ved Lo indeholder også et kapitel) Du kan måle med en lineær sonde i et lyddødt rum, måle amplitude og fase, og derefter skriver resultaterne i højre og venstre hånd polariseringer, eller du kan måle med to CP sonder (RH og LH). Vigtige parametre: vanskeligt at besvare, afhænger af dine krav (gevinst, strålebredde, aksial ratio ...). Hvis din primære interesse er cirkulær polarisering, så dit design parameter er aksial ratio (ved kantede speified område), men dit design skal også opfylde de krav, du har på gevinst, strålebredde, sidelobes ,.... angår

Hej Dowjones, Tak for dit svar. Har virkelig brug for at få nogle bøger og se oplysninger om det. Altsaa ved hjælp af en lineær sonde i et lyddødt rum, har vi brug for at opdele måling i to trin? Betydning måle amplituden på højre hånd først, efterfulgt af venstre hånd .. og derefter sammensætte resultaterne? De vigtige parametre: Ja, vi normalt nødt til at se på gevinst og strålebredde af AUT, men jeg er ikke så sikker på det aksiale forholdet ... Hvordan kan vi vide, at vi får det bedste resultat for aksial ratio? Hvordan man forklare denne ..? Hvilken værdi af aksiale forhold, der normalt skal betragte som at sige, at antennen er rigtig god i CP? TQ

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back