Clamp Diode?

F

Faizan Jawaid

Guest
Jeg m designe en IC baseret nuværende controller ...Den prob m overfor, er, at den induktive belastning trækker 3 Ampere.Drevet af MOSFET (PWM) til at kontrollere nuværende Klemmefunktionen dioden bliver meget varm.im benytter FR307 diode.Please råd nogen diode, der vil gøre det ... (doesnt varme op)
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Det er normalt, at en diode bliver varm, når den drives på sin nominelle strøm.Enhver diode vil varme op til 3A.Du kan bruge en 3 til 5A SCHOTTKY DIODE at reducere effekttab.

Jeg formoder, at din induktiv belastning er for stærk for dioden, du bruger.Hvad er den højeste aktuelle på tidspunktet din IC er på?Dette sker i slutningen af cyklussen overtager induktortypen ikke mættes.Dioden skal være i stand til at håndtere denne samme strøm.Jeg ville kigge efter en diode kan håndtere 10-15A og prøv det.
Hvis 3A dioder er over 75 grader C i drift, så er du i effektnedsættelsen kurve på databladet, og denne regel fortæller dig, at den del overbelastes.
Prøv midlertidigt sideløbende med to dioder.Er temperaturen falde betydeligt?Hvis ja, så 3A dioder er ikke tilstrækkeligt.Du kan sideløbende dioder, men de synes ikke at dele nuværende ligeligt.Derfor, små serier modstande er ofte bruges til at hjælpe balance strømninger.Den faktiske modstand er små omkring 0,1 til 0,25 ohm.På kort sigt test, kan du ignorere den serie modstande.Men hvis du beslutter at forlade den parallelle dioder derinde, kan du overveje at tilføje modstande.

Im benytter en 8amp diode MUR860 .... Men alligevel bliver varm (ca. 60-70 `C) ... Hvad med stigende eller faldende PWM frekvens?Kunne u fortælle mig, hvordan det vil påvirke?

Brug 3 SCHOTTKY DIODE gerne 1N5821 parallelt.
For 3A countinus mode currnet flow, vil højst temperaturstigningen ikke overstige 20 ° -30 °.

Generelt reducere PWM frekvens vil reducere dioden temperatur.Den nuværende spike er forårsaget af IC slukke.Reducere antallet af ON-OFF cyklusser per sekund, og du ned for varmen.

Kan du overvåge bølgeform på MOSFETs drain?Du kan have store ringen som forårsager dioden til at tænde og slukke hurtigt med hver overgang.Ofte vil du se små kondensatorer eller små kondensatorer i serie med en modstand over spolen.Dette er for at dæmpe ringetonen.Tag et kig på:
http://www.hagtech.com/pdf/yoke.pdfEr MOSFET kører cool?IC temperatur er en indikation af, om spolen er begyndt at mætte.

Citat:

Generelt reducere PWM frekvens vil reducere dioden temperatur.
Den nuværende spike er forårsaget af IC slukke.
Reducere antallet af ON-OFF cyklusser per sekund, og du ned for varmen.

MOSFETs kører køligt (under 35 `c) ... Den dioder var ved at blive varmt, før jeg brugte en 8A diode ... Det er en TO-220-pakken, så jeg nemt kan bruge en heatsink med det ... Nu im benytter PWM freq 1kHz ... Det genererer en lille summende lyd skyldes 1kHz (Audible) ... Men det drev er ok ... tak til alle ....

HENSYN

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back