Clap Switch grænseflade problem

S

scorrpeio

Guest
Jeg forsøger at sammenkoble klappe kontakten med PIC MCU. Den o / p af klappe switch er 2,3-2.5V i normal tilstand. Når klap opstår de spændingsændringer til 6-7V. Jeg er nødt til at berøringsfladen skifte til PIC12F IC, der har max spændingsniveau 5.5V. Jeg har givet 5V til PIC Vcc, og jeg har tilsluttet klappe kontakten til PIC hjælp zenerdiode af 5.1V, således at PIC er beskyttet mod overspænding. Men i normal tilstand, giver klappe kontakten 2.3V til PIC, som PIC tider betragter som Logic Høj. Kan nogen fortælle mig, hvad skal jeg gøre for at gøre den 2.3V på klappe switch o / p som '0 'V?

Fra din beskrivelse, lyder det som en simpel spændingsdeler ville løse problemet. Et 2:1 divider vil præsentere omkring 1.2V til MCU input i ledig tilstand og 3-3.5V, når den modtager et klap signal.

Jeg har yderligere analyseret kredsløbet. Jeg udstationering kredsløbet blokdiagram af arrangementet. Jeg har reaslied, at grund af Clap switch kredsløb og Mikrokontroller kredsløb ikke er almindelige. Det kan være grunden til, at controlleren bliver 2.3V i normal tilstand. Har jeg ret? Jeg troede, at jorden fælles for både kredsløb. Men, jeg dont vide, hvad der vil være dens virkning på strømforsyningen del af begge kredse. Fortæl mig, hvis det har nogen effekt på strømforsyningen dele af de enkelte kredsløb.

Det, er svært at være helt sikker på fra bare et blokdiagram, men det forekommer mig, at du ikke behøver at bruge separate ensretter-filter forsyninger til UC og klappe switch. Hvis du har brug for en leverance er højere end 5V for klappe switch kredsløbet, kan du tage det fra ensretter udgangen af ​​UC strømforsyningen før det passerer gennem 7805 regulatoren. Så vil du have et fælles grundlag for begge kredsløb.

Jeg har tilsluttet grund af begge kredse. I programmet Jeg får interrupt af klappe switch, men relæet fungerer kun en halv måde. : :) :) (
Code:
 under (1) {if (G_u1Clap1_Flag) {if (DEF_FALSE == DEF_PIN_USB_STATUS) {DEF_SET_PIN_HIGH (DEF_PIN_PC_SWITCH); __ delay_ms (255) / / Delay af 1sek __ delay_ms (255); __ delay_ms (255 ) __ delay_ms (255), DEF_SET_PIN_LOW (DEF_PIN_PC_SWITCH); __ delay_ms (255); __ delay_ms (255); __ delay_ms (255); __ delay_ms (255);} G_u1Clap1_Flag = DEF_FALSE;}}
Jeg vender flaget på i ISR. Når jeg klappe nær klappe kontakt, relæ udløser men ikke vende tilbage til sin oprindelige stilling. Ideelt set, som pr-programmet, bør der være to lyde i relæ drift .... 1. Relæ gøre og 2. relæ pause, men , mens drift ved hjælp af klap switch, jeg hører kun en lyd fra relæ. Så efter næste klap, hører jeg en mere lyd. Enhver idé?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back