Clarke Transformation-Gældende for ubalanceret 3PH system?

P

powersys

Guest
Figuren viser Clarke Transformation der forvandler tre-fase variable (fx statorstrømmen og spændinger, osv.) i ABC referenceramme til to-fase variabler i stationære αβ referenceramme. Please hjælp mig at forstå, hvordan de 2 / 3 faktor kommer. Af den måde, er det Clarke Transformation formlen gælder for ubalanceret belastning? For eksempel, hvis vi henvise til en 3-faset el-motor, kan vi stadig ved hjælp af formlen (med 2 / 3), hvis fase A vikling er åben? [Url = http://images.elektroda.net/17_1244710340.jpg]
17_1244710340.jpg
[/url] Mange tak

De 2 / 3 faktor er nødvendigt for at holde størrelsesorden i værdi-invariant form af omdannelsesprocessen. Der er også en power-invariant form, der har sqrt (2 / 3) faktor. Naturligvis, den tredje (nul-system) sigt tager ubalance i betragtning.

[Quote = FVM] De 2 / 3 faktor er nødvendigt for at holde størrelsesorden i værdi-invariant form af omdannelsesprocessen. Der er også en power-invariant form, der har sqrt (2 / 3) faktor. Naturligvis, den tredje (nul-system) sigt tager ubalance i betragtning. [/Quote] Hvis vi henvise til fase spændinger i ABC referenceramme (fx Van, VBN, Vcn), mener du faktoren 2 / 3 er at holde den Omfanget af de Vα svarende til omfanget af fase spænding (f.eks Van), samt omfanget af Vβ svarende til omfanget af fase spænding (f.eks Van)? Tak.

[Quote = FVM] Ja. [/Quote] Tak. Hvis én fase (fx fase A) åbnes, formlen vist i figuren stadig er gældende?

Dybest set ja. I tilfælde af ikke-tilkoblede fase spændinger, er du henviser til en implicite fælles grundlag. Så du bør definere et kredsløb og sige, hvor du åbner en fase. Sammenbruddet af de tre-fase system til en enkelt fase er perfekt beskrevet i forvandlet mængder.

[Quote = FVM] Grundlæggende ja. I tilfælde af ikke-tilkoblede fase spændinger, er du henviser til en implicite fælles grundlag. Så du bør definere et kredsløb og sige, hvor du åbner en fase. Sammenbruddet af de tre-fase system til en enkelt fase er perfekt beskrevet i den transformerede mængder. [/Quote] Tak for dit svar. Jeg vil udlede og håber, at du vil give kommentar på min udledning senere ... Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back