CMOS gennemførelse af 2 input XOR logik Gate

U

Urvashi

Guest
Hvor mange no. af NMOS og PMOS transistor er nødvendigt, for XOR logikport gennemførelse? a) 2 NMOS Og 2pmos b) 3 NMOS Og 3pmos c) 6 NMOS Og 6pmos d) 8 NMOS-og 8pmos? Jeg er forvirret, så fortæl det rigtige svar ....

XOR for A input-og B-indgang = A [tex] \ bar {B} [/tex] + [tex] \ bar {A} [/tex] B for at få [tex] \ bar {A} [/tex], skal du bruge en inverter, der er 1 NMOS + 1 PMOS For at få [tex] \ bar {B} [/tex], skal du bruge en inverter, der er 1 NMOS + 1 PMOS Cmos dybest set gennemfører omvendt funktion, så XNOR bliver nødt 4 NMOS + 4 PMOS nu at gennemføre XOR, blot tilføje inverter til udgangen af ​​XNOR, der har brug for 1 NMOS + 1 PMOS alt = 7 NMOS + 7 PMOS Men hvis du antager, er du allerede givet [tex] \ bar {B} [/ tex ] og [tex] \ bar {a} [/tex], så alt = 5 NMOS + 5 PMOS

Jeg ved ikke, hvordan den 5 + 5 implementering ligner. Standard CD4070 bruger denne ene, desværre forskellig fra den foreskrevne multi valg valg. ASIC biblioteker bruger mest 6 + 6.

Hej Urvashi, som pr min viden, du behøver 12 transistorer at gennemføre XOR gate ......, 6pmos er 6nmos transistorer behov ....., Håber dette kan hjælpe dig .....,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back