CMOS transmission gate

F

firsttimedesigning

Guest
Jeg har problemer med at finde ud af hvordan man designer en CMOS transmission gate. Jeg dont kende hvad spænding Skal jeg sætte til + Vcc og-Vcc. Jeg har prøvet flere forskellige værdier, 1,2 og osv. Men Kadence Spectre altid giver mig en advarsel, der siger at "hovedparten drain krydset strøm overstiger 'imelt'...". Jeg vil gerne vide, hvad er værdien af imelt. Også er der en ligning for størstedelen afløb krydset nuværende? Endelig, hvad skal værdien af Vcc jeg bruge til at forhindre, at krydset nuværende overstiger imelt? tak på forhånd.

1. spørgsmål: Hvad er transistorerne, du bruger - høj spænding eller lav spænding? 2:a spørgsmål: hvorfor skal du oprette forbindelse NMOS bulk og port til-VCC? cant du bare jord dem? 3:e punkt: Din transmission gate er slukket tilstand som pegede på i diagrammet, er det, hvad u ønsker?

Tak for svar. 1. spørgsmål: Jeg beklager, men jeg dont kende hvad er en høj spænding transistor eller lav spænding transistor. Jeg har aldrig hørt om disse begreber før. 2:a spørgsmål: Jeg tilsluttet løs-5V, fordi jeg ønsker den negative spænding der skal kunne passere afbryderen. Hvis jeg tilslutter løs vægt til jorden, så den laveste spænding denne switch kan passere er-0.7V. Også-Vcc er ikke-5V, snarere er det den spænding, der formodes at tænde eller slukke på kontakten. Jeg undskylder for den forvirring. 3:e spørgsmål: Hver gang jeg simulere det, transistoren bryder ned, fordi vgs og vgd af NMOS transistor har overskredet oxid opdeling spænding. Så jeg dont selv kende, hvis denne parameter er slukket tilstand. Jeg kan godt lide at vide, på hvilket Vcc spænding tændes denne kontakt, og hvad Vcc spænding slukker denne parameter. Tak på forhånd

1. forskellige teknologier giver transistorer i forskellige drift spænding. f.eks. H35B4D3 for 0.35um processen kan både give den standard lavspændings transistor (3,3) og også give den høje spænding transistor, der kan drives i 20V eller endda 50V. 2. Hvis du bruger dobbelt levering, er det ok for forbindelsen. 3. for din sag, jeg råd du bruge højspænding transistor. men du skal bekræfte din nuværende teknologi er tilgængelig for høj spænding design først. regardings

Vi har brug for at kende forskellige spændinger, du forsøger at passere. Hvis den omfatter i det negative område, er du sikker på at din proces har tredobbelt godt kapaciteter til at støtte den?

I NMOS transistor er der en diode mellem afløb og bulk. (P på bulk og n på dræn) og vice versafor den PMOS transistor. Du bør altid forsigtig med ikke at videresende bias disse dioder. Fordi det giver en masse strøm, der kan overstige imelt du kontrollere, at.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back