CNC CRT til LCD konvertering hjælpe

P

pro547

Guest
Hej guys, første gang plakat lange timer lurker. Jeg konvertere over en CNC CRT controller til en LCD. CNC vi fik var et gammelt system fra 1994 og det ser det edb-system er blevet manipuleret med og ikke til at redde. Vi har besluttet at i stedet omdanne det til et moderne software-platform (MACH3). Grunden til at jeg har kom til jer, er fordi jeg er på udkig efter forslag til LCD-skærme og deres respektable dimensioner. Vi har tænkt på to forskellige måder at konvertere det over: 1) Brug først den gamle kasse og bare erstatte CRT med en tilsvarende størrelse LCD. 2) Drej boksen lang måder, montere en større LCD-skærm og bruge en Pedant. Problemet er, at det er svært at finde nogen LCD-panelet dimensioner, der ville arbejde for udskiftning af CRT. Den oprindelige CRT ser ud til at være 13 "måske 14" diagonal. Så mit spørgsmål er, hvis nogen ved hvor man kan finde specs (dimensioner) for nogle typiske 13 og 14 tommer skærme for at få et groft skøn. Jeg har brug for det samme i 15, 17 og 19 tommer også. Hvis nogen ved hvor man kan finde disse typiske overvåge dimensioner og faktisk har noget, de kan måle det ville sikker hjælpe en hel del. Jeg kan tage billeder af frontpanelet, hvis du fyrene er interesseret.

Generelt har de fleste LCD-skærme en 1 "til 1,5" bred falsen rundt hovedskærmen, og der er 1-2 "tykke (hurtig måling af det jeg stirre på). Ældre skærme er ca 4:3, så Du kan bruge lignende trekanter til at finde algebra ligningerne til at beregne X / Y-skærm dimensioner (tilsæt derefter 1-1,5 "på hver side). X = 4, Y = 3, diagonal = sqrt (3 ^ 2 + 4 ^ 2) = 5 (husk 3-4-5 trekant fra geometri klasse?) Så ligninger af lignende kanter ville være ... 5 / D = 4 / X og 5 / D = 3 / Y Hvis du ønsker en 17 "skærm (diagonal længde), så er X og Y er fundet som så. 17/05 = 4 / X, løse for X = 13,6 5 / 17 = 3 / Y, løse for Y = 10,2 som matcher op temmelig tæt på, da jeg bryder ud herskeren Hovedmål vil så være:. X +1 +1 (1 "plastik bezel på hver side) = 12.2" med 15,6 "

Jeg plejede at være en servicetekniker for cross-og jeg har gjort det et par gange, RS Components og CPC gøre chassis versioner af TFT og LCD-fladskærme, theres som regel noget, du kan bruge og vil passe, du bare kan have at gøre en lukker ud af nogle sorte plastic. Watch out for videoen standard, brug Fanuc og Heidenhain nogle mærkelige bold ting, omkring 800 b er en Synkron på grøn skærmkortet og nogle HEIDENHAIN brugeres en underlig video standard, kan du købe alle former for video standard adaptere, men sørg for at vide, hvad Deres få og at theres en god chance for det til at virke først. Theres en masse, der taler for nipper ned på den lokale computer stikkontakten og bruge en standard skærm, når det skruer op du bruger bin det og holde en ny i, til rådighed overalt, gør ikke mach støtte en touchscreen?, Ville være cool.

Tak for oplysningerne. Jeg tror, jeg er lige til at hente en 19 "og være færdig med den. Hvis jeg gør dette, så jeg bliver nødt til at lave et vedhæng. [Color =" Silver "] [size = 1 ]------- --- Indlæg tilføjes 10:28 ---------- Forrige post var på 10:26 ----------[/SIZE] [/color] Vi er temmelig meget at rippe alt ud, mens forsøger at holde strømforsyninger. Jeg har ikke lyst til at reverse engineering 140V servomotor-controllere. Med hensyn til overvågning af mit nuværende plan er at bare pickup en 19 "og plasma ud af aluminium tilfældet med den nye dimensioner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back